Kommunikáció

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Modulonkénti funkcióleírások > Rendszer >

Kommunikáció

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Ez a fejezet a más rendszerekkel való egyirányú vagy adatcserét biztosító funkciók leírását tartalmazza.

 

Menüpont

Megjegyzés

 

Feladat ütemező

Könyvtár

 

E-mail központ

Könyvtár

 

M-Files

Könyvtár - A működés leírása a linkről olvasható.

 

Web áruház

Könyvtár

 

Dun&Bradstreet

Könyvtár

 

NAV OSZ adatszolgáltatás

 

 

Opten

Könyvtár

Feladat ütemező és szinkron beállítás

Az alábbi feladatütemező telepítésével és a deep.erp-ben található Feladat ütemező beállításával, a következő funkciók futtathatók automatikusan:

-        MNB árfolyam szinkron

-        M-Files szinkron

-        Készletértékelés

-        Készlet érték feladás

-        E-mail küldés

-        Ütemezett import csomag ütemező

-        Egyedi ügyfél fejlesztés

-        Futárszolgálathoz kapcsolódó funkciók ütemezése

-        Webáruház szinkronizáció automatizálása

-        E-számla kiküldés

Windows szolgáltatás telepítés

A szolgáltatás telepítését csak és kizárólag olyan személy végezheti, aki az adott gépen (ahová a szolgáltatás telepítésre kerül) rendszergazdai jogkörrel rendelkezik. A telepítés elvégezhető kliens gépen illetve szerveren is. Fontos, hogy olyan gépre kerüljön fel, amelyen a deep.erp program is megtalálható.

1)        Indítsunk el egy Command promptot rendszergazdaként.

Kattints rá!

 - Command prompt - 

2)        A deep.erp könyvtárban indítsuk el a deep.taskscheduler.windowsservice.exe programot /i kapcsolóval.

deep.taskscheduler.windowsservice.exe /i

Amennyiben a telepítés sikeres volt, az alábbi kiírást fogjuk látni:

"Visszagörgethető telepítés futtatása.

...

A véglegesítési fázis sikeresen befejeződött.

A visszagörgethető telepítés befejeződött. "

Kattints rá!

 - Sikeres szolgáltatás telepítés - 

Megjegyzés:

A deep könyvtárában található deep.taskscheduler.windowsservice.exe.config beállításai szerint fog megtörténni a szolgáltatás telepítése. Ezt nem kell módosítani, de szükség esetén editálható a fájl, így például az appSettings csoportban a szolgáltatás neve módosítható az

<add key="ServiceName" value="deep.erp taskscheduler" />

paraméter átírásával.

3)        Ezek után indítsuk el a Szolgáltatások áttekintőt, és keressük meg a rEVOLUTION DEEP TaskScheduler szolgáltatást.

Kattints rá!

 - Szolgáltatás - 

 

Kattints rá!

 - Szolgáltatás indítása - 

4)        Mivel a program még nem fut, indítsuk el.  Amennyiben a bejelentkezés nem megfelelő, a Tulajdonságok menüpontban a „Bejelentkezés mint” értéket állítsuk „Helyi rendszerfiók” beállításra.

Sikeres elindítás után ellenőrizzük le, hogy az esemény naplóban létrejött-e a megfelelő bejegyzés.

Kattints rá!

 - Eseménynapló - 

Szolgáltatás uninstall

-        Állítsuk le a szolgáltatást

-        A Command promptba (rendszergazdaként) a deep.erp könyvtárban indítsuk el a deep.taskscheduler.windowsservice.exe programot /u kapcsolóval

deep.taskscheduler.windowsservice.exe /u

Feladat futtatása feladat csoportonként

Be tudjuk állítani, hogy egy számítógép egy feladat csoportot futtasson, így meg lehet osztani az erőforrásokat. Pl, egyik kliens a készletértékelést futtatja, a másik az online számla feladásokat. Így ha a készletfeladás sokáig tart, akkor a másik számítógép még tudja 10 percenként feladogatni az online számlákat.

Beállítása: a deep.taskscheduler.windowsservice.exe.config fájban az <appSettings> szekcióba három új beállítást (szűrést ) adhatunk meg:

 
<appSettings>

<add key="FilterCompanyOid" value="6eec6577-7674-469b-8b26-e0fd65d5cba2" />

   <add key="FilterCompanyName" value="Aker" />

   <add key="FilterSchedulerGroupName" value="K&#233;szlet&#233;rt&#233;kel&#233;s,MNB napi szinkron csoport - napi" />

</appSettings>

FilterCompanyOid:Cég azonosító szűrés (Company.Oid-ra)
FilterCompanyName:Cég megnevezés szűrés (Company.Name-ra). Kisbetű, nagybetű érzékeny PostgreSQL alatt
FilterSchedulerGroupName: Feladat csoport megnevezés szűrés (TaskSchedulerGroup.Name-ra). Kisbetű, nagybetű érzékeny PostgreSQL alatt.

 

Fontos, ha ékezetes karaktert tartalmaz a feladat csoport, akkor az ékezetes karaktereket ezen a linken megtalálható értékekkel kell helyettesíteni: http://www.theukwebdesigncompany.com/articles/entity-escape-characters.php

Példa: Ha a Feladat csoport megnevezése Készletértékelés, akkor ezt kell majd a configba beírni: K&#233;szlet&#233;rt&#233;kel&#233;s

 

Fontos tudni

Minden deep.erp program frissítés előtt a futtató szolgáltatást le kell állítani, és a program frissítése után újra kell indítani, különben a frissítés hibára fog futni.

Beállítások a deep.erp-ben

A Kommunikáció/Feladat ütemező/Törzsadat/Ütemezett feladat csoport funkciójában létre kell hozni az Ütemezett feladat csoportokat. A csoportok megnevezése ügyfél által szerkeszthető. (Az ütemezett feladat csoport az Ütemezett feladatban rendelhető a feladathoz. )

M-Files

Az M-Files törzsadat menüpontban található az a funkció, mely szükséges az automatikus M-Files adatátvitelhez. A Partner típusokat kell felsorolni, hogy milyen értékkel jelennek meg deep-ben illetve M-Files-ban.

Kattints rá!

 - M-Files - 

MNB-szinkron

Az MNB szinkron automatikus futtatásának másik feltétele, hogy a deep.erp-ben erre a feladatra létrehozzunk egy bejegyzést. Az új feladat rögzítésekor paraméterezhető, hogy az árfolyam szinkron mikor és milyen gyakorisággal fusson le.

Kattints rá!

 - MNB szinkron - 

Készletértékelés és/vagy Készletfeladás

A feladat futtatás beállítható azonos paraméterekkel a készletértékelésre és feladásra – ebben az esetben készletértékelés után azonnal megtörténik a feladás a főkönyv felé, a Feladat mező értékét ennek megfelelően kell kitölteni.

A feladat futtatás beállítható eltérő paraméterekkel a készletértékelésre és feladásra – ebben az esetben a készletértékelés és feladása a főkönyv felé időben el fog térni egymástól. Ebben az esetben két külön feladatot kell rögzíteni, eltérő Feladat értékkel.

Hiba kezelés

1)        A szolgáltatás nem indult el, az eseménynaplóban az adatbázis kapcsolat felépítésével kapcsolatos hibákat jelez a program.

Megoldás

A hiba arról szól, hogy nem tud kapcsolódni az adatbázishoz az automatikus futtató. Ennek az az oka, hogy abban a mappában, ahonnan indulna, nem lett futtatva a deep.configuration.exe, nem lett beállítva az adatbázis kapcsolat megfelelően, és/vagy az nem lett mentve.

Ennek megfelelően futtatni kell a configuratort, megfelelően beállítani az adatbázis kapcsolatot, és utána el kell indítani a szolgáltatást.

2)        A Feladat ütemező nem indul el, vagy a Feladat naplóban nincs bejegyzés

Megoldás

Ellenőrizni kell, hogy a Windows telepített szolgáltatás fut-e, megfelelően van-e az adatbázis kapcsolat beállítva.

A Feladat ütemező paraméterezése nem megfelelő.

Például:

-Éjféli futás esetén az időpontot 23:59-re vagy 00:01-re kell beállítani.

-Internetes elérés szükségessége esetén (pl. MNB szinkron) nincs megfelelő kapcsolat.

3)        Feladat naplóban "The Request failed with an empty response" hibaüzenet van:

A TaskScheduler fut, de amit "kérdést feltett" a külső szolgáltatásnak (pl MNB), arra nem kapott választ. Műszaki probléma lehet a külső szolgáltatónál.

Ilyenkor a Deep-ben a Feladat funkcióban a megfelelőre állva elindíthatjuk a "Feladat futtatása" műveletet. Azonos hibaüzenet esetén még továbbra is túloldali műszaki probléma van. Vagy sikerül a szinkron, mert már megszűnt a műszaki probléma és akkor sikeres naplóbejegyzést kapunk.

A http://www.mnb.hu/arfolyamok.asmx? linknek arról a gépről történő elindításával, amelyiken a szolgáltatás fut ellenőrizhetjük, hogy működik-e az MNB SOAP szervere. Amennyiben az alábbi ablakot kapjuk eredményként, akkor rendeben van elérjük és működik is az MNB szolgáltatás. Azzal a userrel kell belépni a szolgáltatást futtató gépre, amely user nevében fut a szolgáltatás és úgy kell a link eredményét ellenőrizni.

Kattints rá!

 - MNBArfolyamServiceSoapImpl Service - 

deep.taskscheduler.windowsservice.exe.config

A deep könyvtárában található deep.taskscheduler.windowsservice.exe.config beállításai szerint fog megtörténni a szolgáltatás telepítése. Ezt nem kell módosítani, de szükség esetén editálható a fájl.

appSettings csoportban a szolgáltatás nevének a módosítása:

<add key="ServiceName" value="deep.erp taskscheduler" />

Kliensen a file-ba (deep.taskscheduler.windowsservice.log) történő logolás be/kikapcsolása, az egyszerűbb hibakeresés miatt. True / False

<add key="FileLog" value="True" />