<< Click to Display Table of Contents >> Kommunikáció |
![]() ![]() ![]() |
Ez a fejezet a más rendszerekkel való egyirányú vagy adatcserét biztosító funkciók leírását tartalmazza.
|
Menüpont |
Megjegyzés |
---|---|---|
|
Könyvtár |
|
|
Könyvtár |
|
|
Könyvtár - A működés leírása a linkről olvasható. |
|
|
Könyvtár |
|
|
Könyvtár |
|
|
|
|
|
Könyvtár |
Az alábbi feladatütemező telepítésével és a deep.erp-ben található Feladat ütemező beállításával, a következő funkciók futtathatók automatikusan:
- MNB árfolyam szinkron
- M-Files szinkron
- Készletértékelés
- Készlet érték feladás
- E-mail küldés
- Ütemezett import csomag ütemező
- Egyedi ügyfél fejlesztés
- Futárszolgálathoz kapcsolódó funkciók ütemezése
- Webáruház szinkronizáció automatizálása
- E-számla kiküldés
A szolgáltatás telepítését csak és kizárólag olyan személy végezheti, aki az adott gépen (ahová a szolgáltatás telepítésre kerül) rendszergazdai jogkörrel rendelkezik. A telepítés elvégezhető kliens gépen illetve szerveren is. Fontos, hogy olyan gépre kerüljön fel, amelyen a deep.erp program is megtalálható.
1) Indítsunk el egy Command promptot rendszergazdaként.
2) A deep.erp könyvtárban indítsuk el a deep.taskscheduler.windowsservice.exe programot /i kapcsolóval.
deep.taskscheduler.windowsservice.exe /i
Amennyiben a telepítés sikeres volt, az alábbi kiírást fogjuk látni:
"Visszagörgethető telepítés futtatása.
...
A véglegesítési fázis sikeresen befejeződött.
A visszagörgethető telepítés befejeződött. "
Megjegyzés:
A deep könyvtárában található deep.taskscheduler.windowsservice.exe.config beállításai szerint fog megtörténni a szolgáltatás telepítése. Ezt nem kell módosítani, de szükség esetén editálható a fájl, így például az appSettings csoportban a szolgáltatás neve módosítható az
<add key="ServiceName" value="deep.erp taskscheduler" />
paraméter átírásával.
3) Ezek után indítsuk el a Szolgáltatások áttekintőt, és keressük meg a rEVOLUTION DEEP TaskScheduler szolgáltatást.
4) Mivel a program még nem fut, indítsuk el. Amennyiben a bejelentkezés nem megfelelő, a Tulajdonságok menüpontban a „Bejelentkezés mint” értéket állítsuk „Helyi rendszerfiók” beállításra.
Sikeres elindítás után ellenőrizzük le, hogy az esemény naplóban létrejött-e a megfelelő bejegyzés.
- Állítsuk le a szolgáltatást
- A Command promptba (rendszergazdaként) a deep.erp könyvtárban indítsuk el a deep.taskscheduler.windowsservice.exe programot /u kapcsolóval
deep.taskscheduler.windowsservice.exe /u
Be tudjuk állítani, hogy egy számítógép egy feladat csoportot futtasson, így meg lehet osztani az erőforrásokat. Pl, egyik kliens a készletértékelést futtatja, a másik az online számla feladásokat. Így ha a készletfeladás sokáig tart, akkor a másik számítógép még tudja 10 percenként feladogatni az online számlákat.
Beállítása: a deep.taskscheduler.windowsservice.exe.config fájban az <appSettings> szekcióba három új beállítást (szűrést ) adhatunk meg:
<appSettings>
<add key="FilterCompanyOid" value="6eec6577-7674-469b-8b26-e0fd65d5cba2" />
<add key="FilterCompanyName" value="Aker" />
<add key="FilterSchedulerGroupName" value="Készletértékelés,MNB napi szinkron csoport - napi" />
</appSettings>
FilterCompanyOid: | Cég azonosító szűrés (Company.Oid-ra) |
FilterCompanyName: | Cég megnevezés szűrés (Company.Name-ra). Kisbetű, nagybetű érzékeny PostgreSQL alatt |
FilterSchedulerGroupName: | Feladat csoport megnevezés szűrés (TaskSchedulerGroup.Name-ra). Kisbetű, nagybetű érzékeny PostgreSQL alatt. |
Fontos, ha ékezetes karaktert tartalmaz a feladat csoport, akkor az ékezetes karaktereket ezen a linken megtalálható értékekkel kell helyettesíteni: http://www.theukwebdesigncompany.com/articles/entity-escape-characters.php
Példa: Ha a Feladat csoport megnevezése Készletértékelés, akkor ezt kell majd a configba beírni: Készletértékelés
Minden deep.erp program frissítés előtt a futtató szolgáltatást le kell állítani, és a program frissítése után újra kell indítani, különben a frissítés hibára fog futni.
A Kommunikáció/Feladat ütemező/Törzsadat/Ütemezett feladat csoport funkciójában létre kell hozni az Ütemezett feladat csoportokat. A csoportok megnevezése ügyfél által szerkeszthető. (Az ütemezett feladat csoport az Ütemezett feladatban rendelhető a feladathoz. )
Az M-Files törzsadat menüpontban található az a funkció, mely szükséges az automatikus M-Files adatátvitelhez. A Partner típusokat kell felsorolni, hogy milyen értékkel jelennek meg deep-ben illetve M-Files-ban.
Az MNB szinkron automatikus futtatásának másik feltétele, hogy a deep.erp-ben erre a feladatra létrehozzunk egy bejegyzést. Az új feladat rögzítésekor paraméterezhető, hogy az árfolyam szinkron mikor és milyen gyakorisággal fusson le.
A feladat futtatás beállítható azonos paraméterekkel a készletértékelésre és feladásra – ebben az esetben készletértékelés után azonnal megtörténik a feladás a főkönyv felé, a Feladat mező értékét ennek megfelelően kell kitölteni.
A feladat futtatás beállítható eltérő paraméterekkel a készletértékelésre és feladásra – ebben az esetben a készletértékelés és feladása a főkönyv felé időben el fog térni egymástól. Ebben az esetben két külön feladatot kell rögzíteni, eltérő Feladat értékkel.
1) A szolgáltatás nem indult el, az eseménynaplóban az adatbázis kapcsolat felépítésével kapcsolatos hibákat jelez a program.
Megoldás
A hiba arról szól, hogy nem tud kapcsolódni az adatbázishoz az automatikus futtató. Ennek az az oka, hogy abban a mappában, ahonnan indulna, nem lett futtatva a deep.configuration.exe, nem lett beállítva az adatbázis kapcsolat megfelelően, és/vagy az nem lett mentve.
Ennek megfelelően futtatni kell a configuratort, megfelelően beállítani az adatbázis kapcsolatot, és utána el kell indítani a szolgáltatást.
2) A Feladat ütemező nem indul el, vagy a Feladat naplóban nincs bejegyzés
Megoldás
Ellenőrizni kell, hogy a Windows telepített szolgáltatás fut-e, megfelelően van-e az adatbázis kapcsolat beállítva.
A Feladat ütemező paraméterezése nem megfelelő.
Például:
-Éjféli futás esetén az időpontot 23:59-re vagy 00:01-re kell beállítani.
-Internetes elérés szükségessége esetén (pl. MNB szinkron) nincs megfelelő kapcsolat.
3) Feladat naplóban "The Request failed with an empty response" hibaüzenet van:
A TaskScheduler fut, de amit "kérdést feltett" a külső szolgáltatásnak (pl MNB), arra nem kapott választ. Műszaki probléma lehet a külső szolgáltatónál.
Ilyenkor a Deep-ben a Feladat funkcióban a megfelelőre állva elindíthatjuk a "Feladat futtatása" műveletet. Azonos hibaüzenet esetén még továbbra is túloldali műszaki probléma van. Vagy sikerül a szinkron, mert már megszűnt a műszaki probléma és akkor sikeres naplóbejegyzést kapunk.
A http://www.mnb.hu/arfolyamok.asmx? linknek arról a gépről történő elindításával, amelyiken a szolgáltatás fut ellenőrizhetjük, hogy működik-e az MNB SOAP szervere. Amennyiben az alábbi ablakot kapjuk eredményként, akkor rendeben van elérjük és működik is az MNB szolgáltatás. Azzal a userrel kell belépni a szolgáltatást futtató gépre, amely user nevében fut a szolgáltatás és úgy kell a link eredményét ellenőrizni.
A deep könyvtárában található deep.taskscheduler.windowsservice.exe.config beállításai szerint fog megtörténni a szolgáltatás telepítése. Ezt nem kell módosítani, de szükség esetén editálható a fájl.
appSettings csoportban a szolgáltatás nevének a módosítása:
<add key="ServiceName" value="deep.erp taskscheduler" />
Kliensen a file-ba (deep.taskscheduler.windowsservice.log) történő logolás be/kikapcsolása, az egyszerűbb hibakeresés miatt. True / False
<add key="FileLog" value="True" />