Rendszerfelügyelő

<< Kattintson a Tartalomjegyzék megjelenítéséhez >>

Rendszerfelügyelő

A Rendszerfelügyelőben kezelhetjük a regisztrált cégeket, karbantarthatjuk az adatbázisokat, új céget rögzíthetünk, valamint mentéseket végezhetünk az aktuális állapotokról.

Rendszerfelügyelő indítása

A program indítása során, a belépő ablakban pipáljuk be a Rendszerfelügyelő opciót, majd a felhasználónév és jelszó megadása után nyomjuk meg a Bejelentkezés gombot. Az Adatbázist nem szükséges kiválasztani.

Fontos: a Rendszerfelügyelő felhasználók különböznek a program felhasználóitól, tehát eltérő felhasználónév és jelszó megadására lehet szükség! Alapértelmezés szerint a Felhasználónév: admin, jelszó nincs!

login-rendszerfelugyelo

A Rendszerfelügyelőbe való belépés után a szükséges parancsokat a fenti Szalagon, a Kezdőlap eszköztáron érhetjük el, a kívánt funkciókat a baloldali Navigációs pulton találhatjuk meg.

Rendszerfelügyelő Funkciók

A baloldali Navigációs pulton érhetők el a Rendszerfelügyelő funkciói, ahol a cégek kezelésén kívül licencmódosítást végezhetünk, vagy a Rendszerfelügyelőhöz adhatunk felhasználókat, illetve a karbantartási beállításokon módosíthatunk. Ha egy funkcióra kattintunk, az új ablakot nyit meg a Munkaterületen.

Cégek kezelése

Miután a Listás áttekintőben kijelöltünk egy céget, a Szalagon az alábbi parancsok lesznek a segítségünkre. A kijelölt cég módosítása dupla kattintással lehetséges, a szerkesztőablak felépítése megegyezik az Új cég létrehozásában leírtakkal.

Az alábbi, rövid videónkban megtekintheti a cégek kezelését, karbantartását:

Kattintson ide bővebb információért!Új:
Kattintson ide bővebb információért!Cég mentés:
Kattintson ide bővebb információért!PostgreSQL szerver telepítése:
Kattintson ide bővebb információért!Cég karbantartás:
Kattintson ide bővebb információért!Cég visszatöltés:
Kattintson ide bővebb információért!rEVOL Express 6 adatbázis konvertálás:
Kattintson ide bővebb információért!Cég felhasználóinak jelszómentesítése:
Kattintson ide bővebb információért!Nézetbeállítások törlése:
Kattintson ide bővebb információért!Cég inaktiválás:
Kattintson ide bővebb információért!Cég törlése:

Az eszköztáron lévő többi parancs megegyezik a Kezelőfelület fejezetben írtakkal.

Adataim áttekintése

Két alcsoportba rendeztük a legfontosabb információkat, mindkettő csupán áttekintő, azaz itt nem módosíthatók az adatok.

Adataim: a Rendszerfelügyelőbe belépett felhasználó adatai láthatók itt.

Licenc: az aktuálisan megvásárolt program licencadatait találjuk itt. Látható a regisztrációs kód, a PIN kód, a licenc lejárati ideje, a megvásárolt modulok, valamint a licenc vevőinek adatai.

Felhasználók kezelése

Két alcsoportot találunk itt:

Szerepkör: a Rendszerfelügyelő felhasználóinak a szerepköreit, jogosultságait adhatjuk meg, illetve módosíthatjuk a meglévőket.

Rendszerfelügyelő felhasználók: biztonsági okokból a Rendszerfelügyelő felhasználói eltérnek a program használóitól, ezért ezeket külön kell rögzíteni az eszköztáron lévő Új gombbal, vagy a meglévőt módosítani dupla kattintással. A megjelenő szerkesztőablakban a Felhasználónév megadása kötelező, ide érdemes egy rövid nevet beírni (pl. Kata vagy Iroda), a többi mező kitöltése opcionális. Jelszót nem adhatunk meg előre, ezt a felhasználó teheti meg, ha kipipáljuk a Jelszó módosítása első bejelentkezéskor opciót. Fontos: a jelszó nem visszafejthető, de saját fiók esetén az eszköztáron lévő Jelszó módosításával átírható vagy törölhető, illetve más felhasználóknál a Jelszó visszaállítása gombot használhatjuk új jelszó generálásához. A Szerepkörök aloldalon adhatjuk meg, hogy a felhasználó mely szerepkörökbe tartozik, akár többet is használhatunk. Azonos típusú szabályok esetében a szigorúbb beállítás lesz érvényben! A felhasználó adatait az eszköztáron lévő Mentés gombokkal rögzíthetjük.

Program beállítások

A Rendszer karbantartás beállításban találjuk az automatikus karbantartás és archiválási paramétereket.

Figyelmeztetés archiválásra/karbantartásra ennyi naponta: megadhatjuk, hány naponta figyelmeztessen a program. Megbízható rendszerek esetében nagyobb értéket adhatunk meg, hálózati működés esetén 10 vagy annál kisebb értéket is beállíthatunk.

Ennyi nap elteltével ne engedje a munkát: ezeknek az opcióknak a bejelölésével kényszeríthetjük az archiválást/karbantartást belépéskor.

Automatikus archiválás/karbantartás: a számlázás előtt automatikusan lefutó archiválás vagy karbantartás bekapcsolása. Ha PostgreSQL adatbázisunk van, akkor érdemes kikapcsolni az Automatikus karbantartást, mert szükségtelen.

Automatikus archiválás mappa: az a mappa, ahová az automatikus mentés készüljön. Javasoljuk, hogy a program könyvtárán kívüli helyet adjunk meg (pl. C:\Revolmentés)!

Archiválás alapértelmezett mappa: az a mappa, ahová az időszakos archiválás történjen. Javasoljuk, hogy a program könyvtárán kívüli helyet adjunk meg!

Kilépés a Rendszerfelügyelőből

A Fájl menüben lévő Kijelentkezés gombbal visszatérhetünk a belépőablakhoz, vagy a Kilépéssel bezárhatjuk a Rendszerfelügyelőt. Mindkét esetben egy megerősítő ablakot kapunk a Rendszerfelügyelőből való távozás előtt.