<< Kattintson a Tartalomjegyzék megjelenítéséhez >>
Rendszerfelügyelő |
A Rendszerfelügyelőben kezelhetjük a regisztrált cégeket, karbantarthatjuk az adatbázisokat, új céget rögzíthetünk, valamint mentéseket végezhetünk az aktuális állapotokról.
A program indítása során, a belépő ablakban pipáljuk be a Rendszerfelügyelő opciót, majd a felhasználónév és jelszó megadása után nyomjuk meg a Bejelentkezés gombot. Az Adatbázist nem szükséges kiválasztani.
Fontos: a Rendszerfelügyelő felhasználók különböznek a program felhasználóitól, tehát eltérő felhasználónév és jelszó megadására lehet szükség! Alapértelmezés szerint a Felhasználónév: admin, jelszó nincs!
A Rendszerfelügyelőbe való belépés után a szükséges parancsokat a fenti Szalagon, a Kezdőlap eszköztáron érhetjük el, a kívánt funkciókat a baloldali Navigációs pulton találhatjuk meg.
A baloldali Navigációs pulton érhetők el a Rendszerfelügyelő funkciói, ahol a cégek kezelésén kívül licencmódosítást végezhetünk, vagy a Rendszerfelügyelőhöz adhatunk felhasználókat, illetve a karbantartási beállításokon módosíthatunk. Ha egy funkcióra kattintunk, az új ablakot nyit meg a Munkaterületen.
Miután a Listás áttekintőben kijelöltünk egy céget, a Szalagon az alábbi parancsok lesznek a segítségünkre. A kijelölt cég módosítása dupla kattintással lehetséges, a szerkesztőablak felépítése megegyezik az Új cég létrehozásában leírtakkal.
Az alábbi, rövid videónkban megtekintheti a cégek kezelését, karbantartását:
Új: |
A csillaggal megjelölt mezők kitöltése kötelező, a többi mező kitöltése opcionális. Kétféle Adatbázis típus közül választhatunk: a helyi MSAccess, vagy a távolról is elérhető Postgre SQL közül. Az utóbbi esetben a szerver elérési adatait kötelező megadni a csatlakozáshoz. Ez utóbbi esetben fontos, hogy az Adatbázis elérés mezőbe a szerver számítógépnevét vagy IP címét (állandó cím megléte esetén) kell megadni, a Port száma 5468 legyen. A felhasználó és jelszó nem módosítható. A Cím aloldalon az általános adatokat tölthetjük ki. A Pénzügyi adatok oldalon adhatjuk meg az új cég adószámát, valamint a különböző engedélyezési számokat (például vállalkozói engedély száma vagy nyilvántartási szám). A Normál adószám elrejtése opció alapértelmezés szerint be van pipálva, de csak akkor lép érvénybe, ha a Csoportos adószám is ki van töltve! Ha a Csoportos adószám mező üres, akkor az adószám mindenképp megjelenik a bizonylaton! A Bankszámlaszámok aloldalon tetszőleges mennyiségű bankszámlaszámot rögzíthetünk. Új bankszámlaszám rögzítésénél adjuk meg a bankfiók nevét, az IBAN és SWIFT kódot, valamint a számlaszámot, illetve itt jelölhetjük be azt, melyik legyen az alapértelmezett forintos és devizás számlaszám. A Listás áttekintőt rendezhetjük és nyomtathatjuk. Az Archiválás és karbantartás napló aloldalon láthatjuk a legutóbbi karbantartási és archiválási időpontokat, melyeket rendezhetünk, vagy kinyomtathatunk.
A beírt adatokat a Kezdőlap eszköztáron lévő Mentés parancsok egyikével menthetjük le, illetve ugyanitt emelhetjük át a számlázási címet levelezési címbe. A Bezárás gomb megnyomása után egy ablak figyelmeztet a mentésre, ahol dönthetünk az adatok elvetése mellett. |
A megjelenő ablakban megadhatjuk a mentés helyét, valamint azt a céget, amelyik adatbázisáról másodpéldányt szeretnénk készíteni. Célszerű mindig ugyanarra a helyre menteni, ahová korábban is tettük. Fontos, hogy a mentést csak akkor végezzük el, ha senki sem használja a számlázó programot! |
A megjelenő ablakban megerősíthetjük a PostgreSQL szerver letöltését és telepítését. Fontos, hogy csak azon a gépen végezzük el a szervertelepítést, ahol az adatbázist is tárolni fogjuk, és amihez a többi gép csatlakozni fog! |
Egy megerősítő ablak jelenik meg, melynek elfogadása után az adatbázis karbantartása elindul. A karbantartás végén egy újabb ablak jelzi a művelet végét. Fontos, hogy a karbantartást csak akkor végezzük el, ha senki sem használja a számlázó programot! PostgreSQL adatbázis használata esetén a karbantartás nem lehetséges, mert nincs rá szükség, tehát a gomb megnyomására nem történik semmi. |
A visszatöltés használatát akkor javasoljuk, ha egy adatbázis véglegesen elérhetetlenné válik (például egy hardvermeghibásodás miatt), vagy újratelepítésre kerül a program (például gépcserénél vagy operációs rendszer telepítése után). A megjelenő ablakban választhatunk egy megadott helyről vagy egy korábbi automatikus mentésből való visszatöltés közül. Az előbbi esetben ki kell választanunk a hajdani mentés mappáját, automatikus mentés esetén az ablak alján lévő mentések közül választhatunk. Az ablak közepén jelennek meg a szükséges információk, ami alapján eldönthetjük, melyik mentést szeretnénk visszaállítani. Mindenképp a legutolsó mentés kiválasztását javasoljuk, mert az tartalmazza a korábbi állapotok adatait is! |
Itt emelhetjük át a régebbi Revol Express adatbázist az új verzióra. Az alábbi, rövid videónkban megtekintheti az átemelés lépéseit: Egy megerősítő figyelmeztetés elfogadása után jelenik meg a konvertáló ablaka. •Cég: ebbe a cégbe lesznek beemelve az adatok. •Archiválás mappa: a jelenlegi 6.x adatbázisról ide készül biztonsági másolat •Konvertálandó program mappa: a 6.x program jelenlegi telepítési helye (általában a C:\Revol Express) •Revol Express 6 cég beolvasása gomb: Ha kiválasztottuk a Konvertálandó program mappáját, nyomjuk meg ezt a gombot. Ha jól adtuk meg, alatta, a rEVOL Express 6 konvertálandó cég listában megjelennek a beemelendő cégek. Fontos, hogy csak olyan cég emelhető át, aminek a neve megegyezik egy már rögzített céggel! •rEVOL Express 6 konvertálandó cég: itt válasszuk ki, mely cég adatbázisát szeretnénk átemelni az aktuálisan kijelölt adatbázisba/cégbe. •Csak törzsadatok importálása: alapértelmezés szerint minden adat konvertálásra kerül. Ha ezt az opciót bekapcsoljuk, akkor csak a partnerek és áruk lesznek átemelve, a bizonylatok nem! Ezt akkor javasoljuk bejelölni, ha "tiszta" adatbázist szeretne, bizonylatok nélkül, és a 6.x verzióban tartja meg a korábbi bizonylatokat.
A konvertálás az OK gomb megnyomásával indítható, a Mégsem gombbal megszakítjuk a folyamatot. Fontos: Ha a bizonylatok is konvertálásra kerülnek, a konvertálási idő (adatbázis méretétől függően) több óráig eltarthat! Ez a művelet nem szakítható meg, és szabálytalan programbezáráskor adatbázis sérüléshez vezethet, ezért mindenképp várja meg a folyamat végét! Hibaüzenet esetén keresse fel műszaki segítségnyújtásunkat a hiba elhárításához! |
A gomb megnyomásával az aktuálisan kijelölt cég összes felhasználójának a jelszavát törölhetjük. A gomb megnyomásakor egy megerősítőablakot kapunk. Az Igen gombra kattintás után a törlés elkészül. Ha ismét jelszavakat szeretnénk használni, azt a programban, a Beállítások alatt lévő Felhasználók kezelése csoportban lévő Felhasználók alatt kapcsolhatjuk be egyenként, a Jelszó módosítása első bejelentkezéskor opcióval. Ha felhasználónként szeretnénk törölni a jelszavakat és nézetbeállításokat, akkor ne használjuk ezt a gombot, hanem először kattintsunk duplán a cégen! A megjelenő ablakban a Cég felhasználói fülön válasszuk ki a megfelelő felhasználót, majd kattintsunk a Felhasználó jelszómentesítése gombon, illetve szükség esetén a Felhasználó nézetbeállításainak törlése gombon! Végül a Mentés és bezárással véglegesítsük a módosításokat! |
Előfordulhat, hogy a programban egyes nézetbeállítások, elrendezések problémát okozhatnak a program indításában, megjelenésében. Ha nem egyes felhasználókra, hanem mindenkire szeretnénk törölni az egyéni nézeteket, akkor nyomjuk meg ezt a gombot, majd a megerősítést elolvasra az Igen feliratra. |
Egyes esetekben a céget már nem szeretnénk látni a belépőablakban, mert a cég megszűnt, vagy az adatbázisa már nem érhető el. Ilyen esetben a cég adatlapjának megnyitása nélkül tudjuk inaktiválni, és a későbbiekben nem jelenik meg a felkínált lehetőségek között a belépőablakban. |
Cég törlése esetén egy megerősítő ablakot kapunk, ahová karakterre pontosan (azaz kis-, és nagybetű, pont, szóköz is számít!) írjuk be a törlendő cég nevét. A törlés a Rendszerfelügyelőből végleges és nem visszaállítható, viszont az adatbázist biztonsági okokból nem törli a rendszer. |
Az eszköztáron lévő többi parancs megegyezik a Kezelőfelület fejezetben írtakkal.
Két alcsoportba rendeztük a legfontosabb információkat, mindkettő csupán áttekintő, azaz itt nem módosíthatók az adatok.
•Adataim: a Rendszerfelügyelőbe belépett felhasználó adatai láthatók itt.
•Licenc: az aktuálisan megvásárolt program licencadatait találjuk itt. Látható a regisztrációs kód, a PIN kód, a licenc lejárati ideje, a megvásárolt modulok, valamint a licenc vevőinek adatai.
Két alcsoportot találunk itt:
•Szerepkör: a Rendszerfelügyelő felhasználóinak a szerepköreit, jogosultságait adhatjuk meg, illetve módosíthatjuk a meglévőket.
•Rendszerfelügyelő felhasználók: biztonsági okokból a Rendszerfelügyelő felhasználói eltérnek a program használóitól, ezért ezeket külön kell rögzíteni az eszköztáron lévő Új gombbal, vagy a meglévőt módosítani dupla kattintással. A megjelenő szerkesztőablakban a Felhasználónév megadása kötelező, ide érdemes egy rövid nevet beírni (pl. Kata vagy Iroda), a többi mező kitöltése opcionális. Jelszót nem adhatunk meg előre, ezt a felhasználó teheti meg, ha kipipáljuk a Jelszó módosítása első bejelentkezéskor opciót. Fontos: a jelszó nem visszafejthető, de saját fiók esetén az eszköztáron lévő Jelszó módosításával átírható vagy törölhető, illetve más felhasználóknál a Jelszó visszaállítása gombot használhatjuk új jelszó generálásához. A Szerepkörök aloldalon adhatjuk meg, hogy a felhasználó mely szerepkörökbe tartozik, akár többet is használhatunk. Azonos típusú szabályok esetében a szigorúbb beállítás lesz érvényben! A felhasználó adatait az eszköztáron lévő Mentés gombokkal rögzíthetjük.
A Rendszer karbantartás beállításban találjuk az automatikus karbantartás és archiválási paramétereket.
•Figyelmeztetés archiválásra/karbantartásra ennyi naponta: megadhatjuk, hány naponta figyelmeztessen a program. Megbízható rendszerek esetében nagyobb értéket adhatunk meg, hálózati működés esetén 10 vagy annál kisebb értéket is beállíthatunk.
•Ennyi nap elteltével ne engedje a munkát: ezeknek az opcióknak a bejelölésével kényszeríthetjük az archiválást/karbantartást belépéskor.
•Automatikus archiválás/karbantartás: a számlázás előtt automatikusan lefutó archiválás vagy karbantartás bekapcsolása. Ha PostgreSQL adatbázisunk van, akkor érdemes kikapcsolni az Automatikus karbantartást, mert szükségtelen.
•Automatikus archiválás mappa: az a mappa, ahová az automatikus mentés készüljön. Javasoljuk, hogy a program könyvtárán kívüli helyet adjunk meg (pl. C:\Revolmentés)!
•Archiválás alapértelmezett mappa: az a mappa, ahová az időszakos archiválás történjen. Javasoljuk, hogy a program könyvtárán kívüli helyet adjunk meg!
A Fájl menüben lévő Kijelentkezés gombbal visszatérhetünk a belépőablakhoz, vagy a Kilépéssel bezárhatjuk a Rendszerfelügyelőt. Mindkét esetben egy megerősítő ablakot kapunk a Rendszerfelügyelőből való távozás előtt.