Biztonsági mentés hálózatban

<< Kattintson a Tartalomjegyzék megjelenítéséhez >>

Navigáció: Tippek, trükkök a hatékonyabb használathoz >

Biztonsági mentés hálózatban

Az express.ügyvitel képes hálózatban is biztonsági mentésre egy megadott mappába, akár minden kliens gépről is, az alábbi módokon és feltételekkel.

Mentési hely beállítása IP-cím alapján

1.Fontos: a mentéshez használt gépnek fix IP címmel kell rendelkeznie a hálózatban! Az IP-címet a Start menüből indítható Parancssorban lehet lekérdezni az ipconfig parancs kiadásával. Az IPv4 címet írjuk fel (például: 192.168.0.1)

2.Osszunk meg egy mappát, ahol a mentéseket szeretnénk tárolni, mindenki számára írható/olvasható jogosultsággal (például backup).

3.Minden kliens gépen teszteljük le, hogy képes-e megnyitni ezt a megosztott mappát. Ezt egyszerűen megtehetjük, ha a Futtatás (Win+R) ablakba beírjuk az elérési utat IP-címmel (például: \\192.168.0.1\backup). Ha megnyílik, akkor a kliens eléri majd a mentési helyet. Előfordulhat, hogy azonosítót és jelszót is meg kell adnunk, ilyenkor ezt mentsük le.

4.Az egyik telepített gépen indítsuk el az express.ügyvitelt, a belépési ablakban pipáljuk be a Rendszerfelügyelő opciót!

5.A Program beállításokban válasszuk a Rendszer beállítást.

6.Pipáljuk be az Automatikus archiválás opciót

7.Az Automatikus archiválás mappa útvonalhoz írjuk be a megosztott mappa elérési útját IP-cím alapján (például: \\192.168.0.1\backup). Fontos, hogy ne tallózzuk, hanem írjuk be!

8.Az eszköztáron lévő Mentés és bezárás gombbal rögzítsük a módosításokat és lépjünk ki a Rendszerfelügyelőből!

9.Készen vagyunk, a többi gépen nem kell elvégeznünk a beállításokat.

Mentési hely beállítása felcsatolt meghajtóra

1.Osszunk meg egy mappát, ahol a mentéseket szeretnénk tárolni, mindenki számára írható/olvasható jogosultsággal (például backup).

2.A főgépen és minden kliens gépen csatoljuk fel ezt a megosztott mappát ugyanazzal a betűjellel (például W:). Előfordulhat, hogy azonosítót és jelszót is meg kell adnunk, ilyenkor ezt mentsük le.

3.Az egyik telepített gépen indítsuk el az express.ügyvitelt, a belépési ablakban pipáljuk be a Rendszerfelügyelő opciót!

4.A Program beállításokban válasszuk a Rendszer beállítást.

5.Pipáljuk be az Automatikus archiválás opciót

6.Az Automatikus archiválás mappa útvonalhoz írjuk be a megosztott meghajtót (például: W:\). Fontos, hogy ne tallózzuk, hanem írjuk be!

7.Az eszköztáron lévő Mentés és bezárás gombbal rögzítsük a módosításokat és lépjünk ki a Rendszerfelügyelőből!

8.Készen vagyunk, a többi gépen nem kell elvégeznünk a beállításokat.