<< Kattintson a Tartalomjegyzék megjelenítéséhez >> Navigáció: Első lépések, gyakorlati útmutatók > Partner rögzítése |
Ahhoz, hogy bármilyen bizonylatot kiállíthassunk, fel kell vinnünk az adatbázisba a partnert.
Ezt két módon tehetjük meg a számlázóba történő belépés után:
•előre rögzítjük az adatait és utána készítünk bizonylatot
•bizonylat kiállítása közben vesszük fel a partnert
•külső forrásból importáljuk (külön modul megléte szükséges!)
Az alábbi, rövid videónkban megtekintheti a partner rögzítés folyamatát:
1.A Navigációs pulton válasszuk ki a Törzsadatok kategóriában lévő Partnerek csoportból a Partnert.
2.Az ablak felső részén lévő Kezdőlap eszköztáron nyomjuk meg az Új gombot!
3.A megjelenő oldalon írjuk be a partner nevét és adószámát.
Belföldi partner esetében ez utóbbit 8-1-2 formátumban (tehát kötőjelekkel elválasztva!).
Külföldi partner esetében csak ha EU-n kívüli, akkor kötelező kitölteni az adószám mezőt!
Külföldi, de EU-n belüli partnereknél a Pénzügyi adatok aloldalon lehet megadni az EU közösségi adószámot.
Nem adóalanyok vagy magánszemélyek esetében hagyjuk üresen az adószám mezőket!
4.Kötelező kiválasztani az Adóalanyisági kategóriát (az adószám mezőtől jobbra található), mert a NAV felé ez alapján kerül feltöltésre a számla!
5.Miután beírtuk a nevet és az adószámot, valamint kiválasztottuk az adóalanyisági kategóriát, az eszköztáron két lehetőségünk van arra, hogy lekérjük a cég további adatait, illetve ellenőrizzük, hogy jó adószámot írtunk-e be. A Dun&Bradstreet, illetve az Opten partner lekérdezés gombok bármelyikével egy ablak nyílik meg, ahol a Partnerek keresése gombbal megtekinthetjük a találatokat az ablak alján. A kiválasztott cég adatait a Másolás partnerbe gombbal átemelhetjük a partner adatlapjára. A megjelenő ablakban a középen kipipált mezők kerülnek felülírásra a jelenlegiek helyett.
Ezt az ellenőrzést mindenképp érdemes megtenni, hogy biztosan jó cégadatokat kapjunk a hivatalos cégbírósági bejegyzések által.
6.Ha az előbbi lekérést mégsem végeztük el, vagy a részletes címadatok nem kerültek beemelésre, kézzel kitölthetjük a hiányzó adatokat, illetve a többi aloldal mezőit.
Az irányítószám beírásakor alapértelmezés szerint magyar várost kapunk, ilyenkor pont nélkül kell beírni a számot. Külföldi partnerek esetében az irányítószám beírása után javítsuk a várost és válasszunk országot!
A címet mindenképp hármas tagolásban kell beírni (Közterület, Közterület jellege, Házszám), ha ez hiányozna, pótoljuk!
Ha a levelezési címet kitöltjük, az a bizonylatokra is kikerül.
7.Miután minden adatot rendben találtunk, az eszköztáron lévő Mentés gombok egyikével rögzíthetjük az adatokat.
Ha új bizonylatot készítünk (pl. számlát), akkor is rögzíthetünk partnert anélkül, hogy a bizonylatkiállító ablakot elhagynánk. A lépések szinte megegyeznek az előbbi bekezdésben írtakkal, apróbb különbségek vannak csupán.
1.Az új bizonylat készítő ablakban kattintsunk a Partner mezőjébe.
2.A lenyíló listás áttekintő jobb alsó sarkában található Új gombra kattintsunk.
3.A megnyíló ablakban hajtsuk végre a "Partner előre rögzítése" 3-7 lépéseit!
4.A mentett partner automatikusan kiválasztásra került a bizonylathoz.