NAV OSZ számla felküldés hiba

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Ügyviteli ismertetések > Hibakeresés >

NAV OSZ számla felküldés hiba

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

A NAV OSZ felé történő számla feladás a programban automatikusan történik a számla könyvelésekor. Tömegesen történő számla rögzítés és könyvelés esetén pedig az ütemezett feladat beállítása alapján történik a felküldés.

 

A NAV OSZ adatszolgáltatás menüpontban megjelennek a könyvelt vevői számlák, vevői előlegszámlák és vevői számlával egy tekintet alá eső okiratok.

Az áttekintőn kitehető a NAV OSZ státusz és NAV OSZ állapot, mely jelzi, hogy a számla be lett-e küldve (Státusz), és ha igen, akkor a befogadást sikeres vagy sikertelen volt.

 

Ha egy számla állapota sikertelen, akkor a sikertelen számla bejegyzés sort duplaklikkel megnyitva, a Napló tabfülön megnézhetjük az alábbi módokon a hiba okát.

 

1) Ha a Napló tab fülön a Hibakód oszlopban megjelenik érték, akkor az érintett sort duplaklikkel megnyitva, a Hibaüzenetek tabfülön látható a hiba oka.

Pontosabb hibaüzenethez kattintsunk a Válaszüzenet tab fülre.

 

2) Ha a Napló tab fülön a Hibakód oszlopban nincs érték, de a befogadás sikertelen, akkor ennek okáról, a Művelet oszlopban található Lekérdezés értékű sorra kattintva kapunk információt.

Itt a hibaüzenet tab fül üres, a Válaszüzenet tabfülön találjuk a visszaadott hibát.

Az itt megjelenő üzenetek nem deep specifikusak, ezek formátumát, nyelvezetét, szövegezését minden esetben a NAV adja vissza, ez kerül megjelenítésre, mint hibaüzenet.