Futárszolgálat kapcsolat

<< Kattintson a Tartalomjegyzék megjelenítéséhez >>

Navigáció: Program menüpontjai (Navigációs pult) > Készlet > Futárszolgálat >

Futárszolgálat kapcsolat

A bizonylatok kiállítása során megadott adatok alapján kerülnek ide a futárszolgálattal kapcsolatos információk, melyek alapján megtörténik majd a kiszállítás.

Kattintson a képre a nagyobb méretben való megtekintéshez!

Az áttekintőben láthatjuk a számlázáskor rögzített adatokat. Ha valamelyiken módosítani szeretnénk, a kiválasztott soron dupla kattintással szerkeszthetünk egyes opciókat, mielőtt feladnánk a csomagot. Ez akkor hasznos, ha más címre, más partnernek kell kiküldeni a csomagot, illetve (egyes futárszolgáltatások esetén) egyedi, speciális szolgáltatást is rögzíteni akarunk hozzá, valamint bejelölhetjük, hogy Visszáru csomagként tartjuk-e nyilván.

Figyelem: az Elvetett státuszú csomagok adatai nem módosíthatóak!

Az eszköztáron a szokásos gombokon túl az alábbi opciókat használhatjuk a szolgáltatások kezelésére:

Futárszolgálat műveletek: háromféle opció közül választhatunk a lenyíló listából:

oCsomag regisztrálás, címke kérés: a kiválasztott szolgáltatást beregisztrálhatjuk a futárszolgálatnál, és ezzel egyidőben címkét/azonosítót is kapunk a csomaghoz.

oCsomag címke nyomtatás: ha már megkaptuk a címkét, kinyomtathatjuk a nyomtatónkon.

oCsomag törlés: ha mégsem kívánjuk a csomagot elküldeni, ezt az opciót válasszuk, és akkor a futárszolgálatnál is törlésre kerül a csomag.

Elvet: ezt a gombot még a csomag regisztráció előtt érdemes használni, ha nem akarjuk a csomagfeladást elvégezni. Ilyenkor nem kerül a csomag regisztrálásra a futárszolgálatnál.

Elvetés vissza: ha egy csomagot korábban elvetettünk, de mégis szeretnénk kiküldeni, ezzel a gombbal változtathatjuk meg a státuszát feladás előttire, azaz Küldhetőre.

 

Csomag módosítása

Egyik csomagon duplán kattintva az alábbi adatokat módosíthatjuk Küldhető állapot esetén:

Kattintson a képre a nagyobb méretben való megtekintéshez!

Partner: az a cég, akinek a csomagot küldeni szeretnénk.

Kapcsolattartó (átvevő): amennyiben szeretnénk kapcsolattartót kiválasztani a partnercéghez, itt tehetjük meg.

Kapcsolat neve: ha nem kapcsolattartót választunk, itt módosíthatjuk az átvevő nevét

Kapcsolat neve, Kapcsolat telefon: ezeket az adatokat a kiválasztott kapcsolattartó adataiból olvassa ki a program, ha nincs kapcsolattartó megadva, a partner adatlapján alapértelmezetten megadott adatokat írja be. Tetszés szerint módosítható, de az itt megadott adatok nem kerülnek átvezetésre a partner adatokhoz!
Fontos, hogy a Kapcsolat telefon mezőben csak mobilszámot adjunk meg, lehetőleg ebben a formátumban, országhívó kóddal: +36201234567

Szállítási cím: ide kerül kiszállításra a csomag, csomagpont esetén nem módosítható!

Csomagpont: ha a kiszállítás csomagpontra történne, itt választhatunk másik csomagpontot (például ha az automata tele van és nem fogad csomagot).

Felvétel dátuma: a számlázás dátuma, de az aktuális naphoz későbbi dátum is kiválasztható. Az aktuális hoz képest korábbi dátum megadásakor a program figyelmeztetést ad.

Csomag darabszám: megadhatjuk, hogy hány csomagot szeretnénk feladni. ExpressOne szolgáltatás esetén maximálisan csak egy csomag adható fel!

Utánvét és Utánvét összeg: nem módosítható, számlázásnál lehet kiválasztani olyan fizetési módot, ahol be van pipálva az Utánvét opció. Ha ezt módosítani szeretnénk, ezt a csomagot el kell vetni, a számlát részhelyesbíteni kell a megfelelő fizetési móddal, és azt kiszállítani.

Visszáru, Dokumentum kezelés: ha ilyen szolgáltatást kérünk a futárszolgálattól, jelöljük be a megfelelő opciót.

Megjegyzés a futárnak: DPD és Sameday szolgáltatások kivételével plusz információkat írhatunk be a futár részére (például "a kutya harap" vagy "kulcs a lábtörlő alatt"). Ha ezt a bizonylat kiállításakor megadtuk, akkor itt megjelenik, illetve módosítható.

Csomag azonosítók: alapértelmezés szerint üres, nem módosítható, a címke lekérése után találjuk itt az azonosítószámo(ka)t, amiket egy kattintással ellenőrizhetünk.

Logok fül: ebben az áttekintőben találjuk a csomagfeladás műveleteit (címke kérés, regisztrálás, törlés stb.), valamint hibáit

Futárszolgálat speciális szolgáltatás fül: futárszolgálattól függően plusz szolgáltatásokat is adhatunk hozzá a csomaghoz (például egy napon belüli kézbesítés). Ezeket az áttekintő feletti Új (fehér lap) gombbal adhatjuk hozzá.

A módosításokat az eszköztáron lévő Mentés és bezárás gombbal rögzíthetjük le.

Futárszolgálat hibák

Címke kérés után, az áttekintőben érdemes figyelni az Utolsó művelet hibaüzenete oszlopot, hogy kaptunk-e hibás visszajelzést a futárszolgálattól. Az alábbiakat kaphatjuk:

Invalid service parameter: az egyik mező kitöltése nem megfelelő formátumban történt. Például GLS esetében nem mobilszámot írtunk be.

Missing mandatory data in: egy fontos mező nincs kitöltve, ilyenkor ellenőrizzük le a kapcsolattartót, telefonszámot, email címet!

Ilyen esetekben nyissuk meg a hibás sort dupla kattintással és módosítsuk a szükséges adatokat!