<< Kattintson a Tartalomjegyzék megjelenítéséhez >> Navigáció: Program menüpontjai (Navigációs pult) > Készlet > Futárszolgálat > Futárszolgálat kapcsolat |
A bizonylatok kiállítása során megadott adatok alapján kerülnek ide a futárszolgálattal kapcsolatos információk, melyek alapján megtörténik majd a kiszállítás.
Az áttekintőben láthatjuk a számlázáskor rögzített adatokat. Ha valamelyiken módosítani szeretnénk, a kiválasztott soron dupla kattintással szerkeszthetünk egyes opciókat, mielőtt feladnánk a csomagot. Ez akkor hasznos, ha más címre, más partnernek kell kiküldeni a csomagot, illetve (egyes futárszolgáltatások esetén) egyedi, speciális szolgáltatást is rögzíteni akarunk hozzá, valamint bejelölhetjük, hogy Visszáru csomagként tartjuk-e nyilván.
Figyelem: az Elvetett státuszú csomagok adatai nem módosíthatóak!
Az eszköztáron a szokásos gombokon túl az alábbi opciókat használhatjuk a szolgáltatások kezelésére:
•Futárszolgálat műveletek: háromféle opció közül választhatunk a lenyíló listából:
oCsomag regisztrálás, címke kérés: a kiválasztott szolgáltatást beregisztrálhatjuk a futárszolgálatnál, és ezzel egyidőben címkét/azonosítót is kapunk a csomaghoz.
oCsomag címke nyomtatás: ha már megkaptuk a címkét, kinyomtathatjuk a nyomtatónkon.
oCsomag törlés: ha mégsem kívánjuk a csomagot elküldeni, ezt az opciót válasszuk, és akkor a futárszolgálatnál is törlésre kerül a csomag.
•Elvet: ezt a gombot még a csomag regisztráció előtt érdemes használni, ha nem akarjuk a csomagfeladást elvégezni. Ilyenkor nem kerül a csomag regisztrálásra a futárszolgálatnál.
•Elvetés vissza: ha egy csomagot korábban elvetettünk, de mégis szeretnénk kiküldeni, ezzel a gombbal változtathatjuk meg a státuszát feladás előttire, azaz Küldhetőre.
Egyik csomagon duplán kattintva az alábbi adatokat módosíthatjuk Küldhető állapot esetén:
•Partner: az a cég, akinek a csomagot küldeni szeretnénk.
•Kapcsolattartó (átvevő): amennyiben szeretnénk kapcsolattartót kiválasztani a partnercéghez, itt tehetjük meg.
•Kapcsolat neve: ha nem kapcsolattartót választunk, itt módosíthatjuk az átvevő nevét
•Kapcsolat neve, Kapcsolat telefon: ezeket az adatokat a kiválasztott kapcsolattartó adataiból olvassa ki a program, ha nincs kapcsolattartó megadva, a partner adatlapján alapértelmezetten megadott adatokat írja be. Tetszés szerint módosítható, de az itt megadott adatok nem kerülnek átvezetésre a partner adatokhoz!
Fontos, hogy a Kapcsolat telefon mezőben csak mobilszámot adjunk meg, lehetőleg ebben a formátumban, országhívó kóddal: +36201234567
•Szállítási cím: ide kerül kiszállításra a csomag, csomagpont esetén nem módosítható!
•Csomagpont: ha a kiszállítás csomagpontra történne, itt választhatunk másik csomagpontot (például ha az automata tele van és nem fogad csomagot).
•Felvétel dátuma: a számlázás dátuma, de az aktuális naphoz későbbi dátum is kiválasztható. Az aktuális hoz képest korábbi dátum megadásakor a program figyelmeztetést ad.
•Csomag darabszám: megadhatjuk, hogy hány csomagot szeretnénk feladni. ExpressOne szolgáltatás esetén maximálisan csak egy csomag adható fel!
•Utánvét és Utánvét összeg: nem módosítható, számlázásnál lehet kiválasztani olyan fizetési módot, ahol be van pipálva az Utánvét opció. Ha ezt módosítani szeretnénk, ezt a csomagot el kell vetni, a számlát részhelyesbíteni kell a megfelelő fizetési móddal, és azt kiszállítani.
•Visszáru, Dokumentum kezelés: ha ilyen szolgáltatást kérünk a futárszolgálattól, jelöljük be a megfelelő opciót.
•Megjegyzés a futárnak: DPD és Sameday szolgáltatások kivételével plusz információkat írhatunk be a futár részére (például "a kutya harap" vagy "kulcs a lábtörlő alatt"). Ha ezt a bizonylat kiállításakor megadtuk, akkor itt megjelenik, illetve módosítható.
•Csomag azonosítók: alapértelmezés szerint üres, nem módosítható, a címke lekérése után találjuk itt az azonosítószámo(ka)t, amiket egy kattintással ellenőrizhetünk.
•Logok fül: ebben az áttekintőben találjuk a csomagfeladás műveleteit (címke kérés, regisztrálás, törlés stb.), valamint hibáit
•Futárszolgálat speciális szolgáltatás fül: futárszolgálattól függően plusz szolgáltatásokat is adhatunk hozzá a csomaghoz (például egy napon belüli kézbesítés). Ezeket az áttekintő feletti Új (fehér lap) gombbal adhatjuk hozzá.
A módosításokat az eszköztáron lévő Mentés és bezárás gombbal rögzíthetjük le.
Címke kérés után, az áttekintőben érdemes figyelni az Utolsó művelet hibaüzenete oszlopot, hogy kaptunk-e hibás visszajelzést a futárszolgálattól. Az alábbiakat kaphatjuk:
•Invalid service parameter: az egyik mező kitöltése nem megfelelő formátumban történt. Például GLS esetében nem mobilszámot írtunk be.
•Missing mandatory data in: egy fontos mező nincs kitöltve, ilyenkor ellenőrizzük le a kapcsolattartót, telefonszámot, email címet!
Ilyen esetekben nyissuk meg a hibás sort dupla kattintással és módosítsuk a szükséges adatokat!