<< Click to Display Table of Contents >> E-mail sablon szerkesztés |
![]() ![]() ![]() |
Az alábbi folyamatokban az E-mail sablon szerkesztést mutatjuk be lépésről lépésre. Az e-mail sablon szerkesztés menüpont itt található.
A Dokumentum sablon menüpontban hozzunk létre egy új, vevői rendelés sor elnevezésű dokumentumot, melyben a vevői rendelés bizonylat sor adatot, adatokat fogunk megjeleníteni. Az Adattípusnál válasszuk ki a Kereskedelem vevői rendelés sor adattípust és állítsuk be a kívánt nyelvet.
A Sablon tab fül Common alfülén a Táblázat funkcióval hozzunk létre annyi mezőt, ahány adatot szeretnénk a rendelés sorokból megjeleníteni (természetesen a táblázat használata opcionális). Pl: cikkszám, megnevezés, mennyiség, összeg
A táblázatban egy-egy mező méretét, a mezőt kijelölve, a jobb egér/táblázat tulajdonság funkcióval tudjuk szabályozni. A jobb egérre megjelenő felületen van lehetőség az oszlop szélességre további beállításokat (pl. méret rögzítés, automatikus oszlopszélesség beállítás stb.) megtenni.
Adott mezőbe belekattintva, amelyben szeretnénk a majd kiválasztott adatot megjeleníti, a Levelezés alfülön a Mező beszúrása funkcióra nyomva, válasszuk ki a megjeleníteni kívánt adatot pl. cikkszám, megnevezés stb. Majd mentéssel zárjuk be a sablont.
Az Értesítési esemény menüpontban hozzuk létre az új eseményt a kívánt feltételekkel, majd az Emailek tab fülön nyomjunk az új funkció gombra.
Itt válasszuk ki a Tárgy forrását, adjuk meg a küldendő e-mail üzenet Tárgy szövegét. Az Email cím mezőben pl. partnerhez vagy partner kapcsolattartóhoz beállított e-mail címet választhatunk ki, a Kiegészítő e-mail cím mezőben pedig egyéb címet (pl: egy kolléga e-mail címét) rögzíthetjük.
A Részlet sablonok tab fülön az Új funkcióra nyomva válasszuk ki a korábban létrehozott Kereskedelem vevői rendelés sor sablont.
A Sablon tab fül Levelezés alfülén írjuk be a sztenderd szövegrészeket, pl: megszólítás, elköszönés, a sablon általános szövegezése stb. Továbbá a megjeleníteni kívánt sor adatokhoz készítsük el a fejlécet. Ez lehet a fentiekhez hasonlóen egy táblázat melybe beleírjuk a megjelenített adatok nevét (vagyis milyen adatot tartalmaz a megjelenített oszlop), de lehet táblázat nélkül is rögzíteni.
A partner nevének és a rendelés sorszámának megjelenítéséhez - a kurzorral megfelelő helyre állva - a Levelezés tab fülön válasszuk ki a Mező beszúrása funkcióban megnyíló menük közül a Partner.Megnevezés, illetve a Bizonylatszám értéket.
További fej adatok is megjeleníthetők az e-mail sablonban, pl: devizanem, összeg, stb.
Ha minden szükséges információ megadásra került, akkor a megfelelő helyre állítva a kurzort, a Levelezés tab fülö, a Beágyazott mező beszúrása ikonra kattintva válasszuk ki a Kereskedelem vevői rendelés sorok funkciót.
Így fog kinézni a sablon, melyet mentéssel be lehet zárni.
Ezután ha az Értesítési esemény paramétereinek megfelelően új könyvelt vevői rendelést rögzítenek, akkor a fenti sablonban rögzített e-mai formátummal, de a kapcsolódó rendelés adataival fog az e-mail kiküldésre kerülni (ehhez szükséges az Értesítési eseményre egy feladatütemező vagy manuálisan kell lefuttatni).
A Dokumentum sablon menüpontban hozzunk létre egy új, Kintlévőség részlet elnevezésű dokumentumot, melyben a követelés/kötelezettség adatait fogjuk megjeleníteni, pl. bizonylatsorszám, fizetési határidő, összeg stb. Ez lesz a vevőnek kiküldött e-mail részletező adata, vagyis mely bizonylatok fizetési határideje járt le és milyen összeggel nyitottak.
Az Adattípusnál válasszuk ki a Kintlévőség részlet adattípust és állítsuk be a kívánt nyelvet.
A Sablon tab fül Common alfülén a Táblázat funkcióval hozzunk létre annyi mezőt, ahány adatot szeretnénk a követelés/kötelezettség tételből megjeleníteni (természetesen a táblázat használata opcionális). Pl: bizonylat sorszám, fizetési határidő, nyitott összeg stb.
A táblázatban egy-egy mező méretét, a mezőt kijelölve, a jobb egér/táblázat tulajdonság funkcióval tudjuk szabályozni. A jobb egérre megjelenő felületen van lehetőség az oszlop szélességre további beállításokat (pl. méret rögzítés, automatikus oszlopszélesség beállítás stb.) megtenni.
Adott mezőbe belekattintva, amelyben szeretnénk a majd kiválasztott adatot megjeleníti, a Levelezés alfülön a Mező beszúrása funkcióra nyomva, válasszuk ki a megjeleníteni kívánt adatot pl. bizonylat sorszám, fizetési határidő, nyitott összeg stb. Majd mentéssel zárjuk be a sablont.
Abban az esetben, ha vannak olyan partnereink, akiknek különböző devizanemben számlázunk, és az értesítő emailben szeretnénk egy devizanem szerinti összegesített összeget is megjeleníteni, akkor:
A Dokumentum sablon menüpontban hozzunk létre egy új, Kintlévőség Devizanem összesítő elnevezésű dokumentumot. Az Adattípusnál válasszuk ki a Kintlévőség devizanem összesítő adattípust és állítsuk be a kívánt nyelvet.
A Sablon tab fül Common alfülén a Táblázat funkcióval hozzunk létre az alábbi mezőket (természetesen a táblázat használata opcionális). A táblázatban egy-egy mező méretét, a mezőt kijelölve, a jobb egér/táblázat tulajdonság funkcióval tudjuk szabályozni. A jobb egérre megjelenő felületen van lehetőség az oszlop szélességre további beállításokat (pl. méret rögzítés, automatikus oszlopszélesség beállítás stb.) megtenni.
Adott mezőbe belekattintva, amelyben szeretnénk a majd kiválasztott adatot megjeleníti, a Levelezés alfülön a Mező beszúrása funkcióra nyomva, válasszuk ki a megjeleníteni kívánt adatot pl. devizanem megnevezés, összeg, nyitott összeg. Majd mentéssel zárjuk be a sablont.
A Dokumentum sablon menüpontban hozzunk létre egy új, Kintlévőségk kezelés elnevezésű dokumentumot. Abban az esetben ha különböző értesítési szinteket hozunk létre a Kintlévőség kezelő modulban - pl. 8 napja lejárt, 15 napja lejárt, vagy első értesítés, második értesítés - akkor annyi sablon törzs fajtát kell létrehozni, ahány eltérő szövegezést szeretnék használni a kiküldeni e-mailekben.
Az Adattípusnál válasszuk ki a Kintlévőség adattípust és állítsuk be a kívánt nyelvet.
A Részlet tab fülön kapcsoljuk hozzá a korábban létrehozott Kintlévőség részlet és Kintlévőség devizanem összesítő sablon típusokat.
A Sablon tab fül Levelezés alfülén írjuk be a sztenderd szövegrészeket, pl: megszólítás, elköszönés, a sablon általános szövegezése stb. Továbbá a megjeleníteni kívánt sor adatokhoz készítsük el a fejlécet. Ez lehet a fentiekhez hasonlóen egy táblázat melybe beleírjuk a megjelenített adatok nevét (vagyis milyen adatot tartalmaz a megjelenített oszlop), de lehet táblázat nélkül is rögzíteni.
A partner nevének megjelenítéséhez - a kurzorral megfelelő helyre állva - a Levelezés tab fülön válasszuk ki a Mező beszúrása funkcióban megnyíló menük közül a Partner.Megnevezés értéket.
Ha minden szükséges információ megadásra került, akkor a megfelelő helyre állítva a kurzort, a Levelezés tab fülön, a Beágyazott mező beszúrása ikonra kattintva válasszuk ki a Részletek, majd ismét igazítva a kurzort a Devizanem összesítő funkciót.
Így fog kinézni a sablon, melyet mentéssel be lehet zárni.
Az Értesítési szint menüpontban hozzuk létre az új eseményt a kívánt feltételekkel, adjuk meg a kiküldésre kerülő e-mail tárgy szövegét, majd az E-mail sabln mezőban válasszuk ki a létrehozott Kintlévőség sablont.
A legyűjtött Kintlévőségek kiküldése a létrehozott e-mail formátumban, a szerkesztett sablonnal fog megtörténni: