|
<< Click to Display Table of Contents >> Export/Import hiba |
![]() ![]()
|
A deep.erp-ből történő fájl exportálás/importálás során - az XML export/import funkción keresztül -, ha az sikertelen, akkor az alábbi helyen és módon tekinthetjük meg a hibaüzenetet, hogy miért nem sikerült az export vagy az import.
Az XML esemény naplóban az exportált/importált tétel sorhoz oszlopválasztóval kitehető az Eredmény oszlop, mely jelzi az esemény státuszát (sikeres/sikertelen).
- az Elemszám - összes oszlop megmutatja, hogy az exportált vagy importált fájlban mennyi elem található
- az Elemszám - sikeres oszlopban látható, hogy ebből mennyi lett sikeres
- az Elemszám - sikertelen oszlop megmutatja, hogy az összes elemszámból mennyi lett sikertelen
- ha a fájlban vannak kihagyott elemek, akkor ezek számát az Elemszám - kihagyott oszlopban láthatjuk

Sikertelen export - hibakeresés
Előfordul olyan eset is - mint a fenti képen -, hogy a sikertelen elemszám 0, az eredmény mégis sikertelen státuszt kap. Bármelyik eset áll fent, a hiba okát az Xml esemény naplóban, az érintett sort megnyitva, a Hibaleírás tabfülön találjuk.
Export funkció esetén az alábbi hibaüzenetekkel találkozhat a felhasználó:
1) OutOfMemoryException
Megoldás:
Először meg kell próbálni egy másik munkaállomáson elindítani az exportot. Ha ott sikeresen lefut, akkor célszerű ellenőrizni az érintett felhasználónál hogyan kapcsolódik a hálózathoz: VPN-el távolról, otthonról vagy irodában, WIFI vagy net kábelt használ, illetve ellenőriztetni IT-s kollégával az érintett gép memóriakapacitását. Mivel a fenti üzenet memóriahiányra utal(hat).
2) Érvénytelen karakter
Megoldás:
Az exportált adatba érvénytelen karakter került, ami sok esetben nem látható a felületen. Ilyen esetben kérem lépjen kapcsolatba a program support csoportjával.
Sikertelen import - hibakeresés
Sikertelen import esetén a hibás elemszámokat az Xml esemény naplóban, az érintett sort megnyitva, a Részletek tabfülön találjuk. Az áttekintőre oszlopválasztóval kitehető a Hibaleírás oszlop, melyben látható a hibaüzenet.
A hibás sort/sorokat egyesével duplaklikkel megnyitva az XML részlet tabfülön található, hogy az import fájl mely tételsorában van a hiba. Fontos, hogy a számérték az excel Sorszám oszlopában levő értéket jelöli, nem az excel sorok sorszámát. A hiba teljes leírása a Hiba tabfülön olvasható.
Import esetén az alábbi hibaüzenetekkel (nem teljeskörű) találkozhat a felhasználó:
1) Objektum nem található: A betöltendő fájlban - ami itt egy számla - olyan adat/hivatkozás van a fizetési módoknál, mely törzsadat nem létezik.
Megoldás:
Fontos, hogy amikor egy import fájl kitöltésekor egy másik törzsadatra való hivatkozás történik, akkor ilyen esetben csak akkor lesz sikeres az import, ha a hivatkozott adat megadás 100%-osan (beleérte a kis és nagybetűket is) egyezik a deep-ben levő törzsadattal. A sikeres importhoz meg kell vizsgálni a deep-ben levő hivatkozott törzsadatot és annak megnevezésével vagy kódjával teljesen egyezően kell a migrálandó fájlban is kitölteni a hivatkozást a nevesített oszlopban.
A fentihez hasonló hibaüzenet jelenik meg minden olyan sikertelen import tételnél, ahol a hivatkozott törzsadat nem létezik, vagy nem a megadott megnevezéssel/kóddal létezik a deep.erp-ben.
2) Adószám túl rövid: Partner import esetén akkor jelenik meg a fenti hibaüzenet, ha a partnerekhez van beállítva egyedi adószám ellenőrzés (partner üzleti kategória), és a partnerekhez rögzített adószám kevesebb karaktert tartalmaz, mint ami az ellenőrzésbe beállításra került.
Megoldás:
A fájban pótolni kell a hiányzó adószám karaktereket.
3) Iktatószám tulajdonság nem lehet üres Tárgyi eszköz import esetén, ha a tárgyi eszköz kartonokhoz nincs beállítva automatikus sorszámosztás (tárgyi eszköz iktatószám) és a betöltendő fájlban sem került az iktatószám megadásra, az import hibára fut.
Megoldás:
A Tárgyi eszközhöz sorszámtömb formátumot kell beállítani a Sorszámtömb menüpontban, vagy az importálandó fájlban meg kell adni az összes tárgyi eszközhöz az Iktatószámokat.
Hasonló hibaüzenet jelenhet meg pl. cikk vagy partner import esetén is, ha ezekhez az adattípusokhoz nem lett sorszámformátum beállítva, és az importálandó fájlban sem lett megadva a cikkszám vagy a partner iktatószám.
4) Tizedesjegy beállítás hiba - Az árlista import során jelenhet meg az alábbi hibaüzenet, ha az egységár érték több tizedesjeggyel szerepel a fájlban, mint amennyi az adott devizanemnél be lett állítva. A program ilyen esetben nem kerekít automatikusan, hanem hibára fut az import.
Megoldás:
Amennyiben a fájlban szereplő adatok a helyesek, úgy a programban a devizanem tizedesjegyének beállítását kell módosítani. Ha a deep-ben levő beállítás a helyes, akkor a fájlban kell az egységárakat a megfelelő tizedesjegyszámra javítani.
5) Egyedi kombináció validáció - Áfa kód import esetén figyelni kell arra, hogy adott cégben létrehozni kívánt áfa kódokhoz beállított áfa ügyviteli kategória érték és az általános ügyviteli kategória érték kombinációja egyedi legyen. Pl: ha egy áfa kódhoz beállítottuk a 27% termék áfa ügyviteli kategóriát, és a Belföldi általános ügyviteli kategóriát, akkor ezt a kombót másik áfa kódhoz már állítsuk be, mert egyediséget vizsgál a program.
Megoldás:
A fájlban módosítani kell ilyen esetben az áfa ügyviteli kategóriát vagy az általános ügyviteli kategóriát. Ha az utóbbi nem szükséges, mert jó értékkel került megadásra, akkor célszerű új áfa ügyviteli kategóriát, mint törzsadat felrögzíteni, és ezt beállítani az import fájlban az áfa kódhoz.
6) Kötelező adat - Az adat import során vannak olyan kötelezően megadandó adatok, melyek nélkül a törzsadat vagy a bizonylat létrehozás nem lehetséges. Ezeknek az adatokat a kitöltése nem csak import esetén, hanem a programban történő manuális rögzítés során is kötelező. Ilyen például a lenti hibaüzenet szerint a partner létrehozás esetén az általános és a partner ügyviteli kategória.
Megoldás:
A hiányzó adatokat pótolni kell a fájlban, figyelni arra, hogy pontosan olyan megnevezéssel és karakterszámmal rögzítsük ezeket, mint ahogy a deep.erp-ben is létre lettek hozva.
További eset
Amennyiben az export vagy import sikertelen és a Részletek tab fülön nincs hibás sorbejegyzés, minden esetben nézzük meg a Hibaleírás tab fület is.