<< Click to Display Table of Contents >> Online számlázás adatszolgáltatás beállítás |
![]() ![]() ![]() |
Az Online számlázás adatszolgáltatás technikai beállításaira szolgáló ablak. Az adatszolgáltatásra kötelezett adózónak érvényes regisztrációval kell rendelkeznie az Online Számla rendszerben. A regisztráció az Online Számla web felületen kezdeményezhető. Jelen bevitel szervesen kapcsolódik az Online számlázás, Adatszolgáltatás (NAV) miatti program módosításokhoz.
Számla online beállítás terület: | A NAV-val történő adatcsere kommunikációs beállításaira szolgál. |
Bevallási értékhatár: | Az itt megadott beállítáts 2020.07.01 után nem veszi figyelembe a program és értékhatás nélkül felküldi a belföldi adóalany részére kiállított számlát az OSZ felé. |
Figyelmeztetés türelmi ideje percben - könyveléskor: | Könyveléskor a program megnézi, hogy van-e olyan számla, amit el kellett volna küldeni és nem sikerült a türelmi időn belül. Ha létezik ilyen számla, akkor mentés és könyveléskor figyelmeztető üzenetet küld a program. |
Figyelmeztetés türelmi ideje percben - könyvelés után: | Ha az ütemező nem futott le és emiatt vannak olyan számlák, amelyek hosszabb ideje várnak a küldésre mint az itt megadott érték, akkor ezekről figyelmeztetést küld a program. |
Adószám ellenőrzése: | I/N, I jelölése esetén adatátadáskor adószám ellenőrzés (belföldi adóalany jelölésű partner esetében a partner kartonon ki van-e töltve az adószám, továbbá az első 8 karakter alapján az adószám valós-e) is történik. |
Csoportos adószám használata azonosításhoz: | Amennyiben ez a beállítás aktív, és a csoportos adószám meg van adva a cég adatoknál, az online számla adatszolgáltatás esetén a cég azonosítás ez alapján történik. Amennyiben a jelölés nem aktív, a cég azonosítás az adószám alapján történik. Amennyiben a jelölés aktív, de a csoportos adószám nincs megadva, abban az esetben is az adószám alapján történik az azonosítás. |
WARN esetén figyelmeztetés: | I/N, bejelölése esetén kommunikációs warningok (nem hibák, csak figyelmeztetések) esetén is történik figyelmeztetés. |
Technikai felhasználó adatai terület: |
Az adatszolgáltatási interfész használatához az adatszolgáltatásra kötelezett adózónak technikai felhasználót kell létrehoznia a NAV Online Számla rendszerben. (A számlabejelentő interfész webes felhasználóval (elsődleges vagy másodlagos) nem vehető igénybe. A technikai felhasználó létrehozását csak elsődleges felhasználó végezheti el az Online Számla web felületen. Az adózó tetszőlegesen megválaszthatja, hogy adatszolgáltatásai teljesítéséhez hány technikai felhasználót igényel. A technikai felhasználó számára aláíró kulcsot és cserekulcsot kell generáltatni az Online Számla rendszerben. A kulcsok generálását csak elsődleges felhasználó jogosult elvégezni az Online Számla webfelületen. Az aláírókulcs az üzenetek aláírására szolgáló requestSignature számításában játszik szerepet, míg a cserekulcs az adatszolgáltatási token szerver oldali elkódolásához és a kliens oldali dekódolásához szükséges. A technikai felhasználók tekintetében az elsődleges felhasználónak meg kell határoznia, hogy jogosult-e a beküldött számlaadatok utólagos lekérdezésére. Jelen területen ennek a technikai felhasználónak az adatait kell megadni.)
Technika felhasználó név: |
Technikai felhasználó jelszava: |
Technikai felhasználó aláíró kulcsa: |
Technikai felhasználó cserekulcs: |
SMTP beállítások terület: | Kitöltése nem kötelező. Az alábbi SMTP beállításokat csak akkor kell kitölteni, ha van megadva Értesítendő e-mail cím. A kitöltéshez szükséges adatokat az Ön rendszergazdája tudja megadni. |
Levél küldése | I/N I esetén válnak aktívvá az alábbi beállítási lehetőségek és az értesítendő e-mail címek tabfülön az értesítendő felhasználók e-mail címeinek rögzítésére szolgáló + ikon. |
Kiszolgáló: | Az SMTP szerver a kimenő levelek továbbítását végző kiszolgáló. Ide tehát az e-mail szerver elérési címét szükséges megadni. Például: smtp.gmail.com |
Port: | A kiszolgálóhoz tartozó port |
Időtúllépés: | Millisecundumban határozza meg azt az időt, ami rendelkezésre áll a kommunikációra. Érdemes 20 000-re állítani. Túl magas érték esetén nagy lesz a levelező szerver válaszára történő várakozási idő. |
SSL használata: | I/N Amennyiben a levélküldéshez szeretne SSL hitelesítést (biztonságos csatorna a kliens és szerver közt) használni, az érték legyen I. |
SMTP hitelesítés: | I/N I érték esetén válnak aktívvá az alábbi beállítási lehetőségek. |
Felhasználói név: | Az SMTP beállításhoz tartozó felhasználói név (hitelesítő felhasználó loginja) |
Jelszó: | Az SMTP beállításhoz tartozó jelszó (hitelesítő felhasználó jelszava) |
Feladó címe: | A feladó e-mail címe Ebből a fiókból fog menni az e-mail (sikeres/sikertelen feladásról). |
Küldő címe: | A küldő e-mail címe. Ez lehet egy dummy e-mail cím melyet erre a célra a rendszergazda tud létrehozni. (például: donotreplay@xxx.hu). A feladó és küldő címének nem szükséges megegyeznie. |
A küldésre kerülő levélben megjelenő információk (példa):
Cég megnevezés :Ügyfél Kft.
Az adatszolgáltatás azonosítója:2WABQHMXQP8H25CL
Proxy beállítás terület: | A proxy szerveren keresztül kommunikáló felhasználók esetében a proxy szerver beállítási adatainak megadása itt lehetséges. Ezeket az adatokat a felhasználó rendszergazdája tudja megadni. Ott szükséges beállítani, ahol proxy szervert használnak. |
Proxy használata: | I/N |
Proxy URL: |
Proxy hitelesítés: | I/N |
Proxy felhasználói név: |
Proxy jelszó: |
Értesítési e-mail címek megadási területe. Azokat az e-mail címeket érdemes felvenni, akinek majd az adatszolgáltatás során felmerült problémákról e-mail értesítést kívánunk küldeni. használatához be kell állítani a Levélküldés beállításai-t. A Cég funkció Értesítendő e-mail címek lapfülén felvetteket kapja kezdőértékként.
Értesítendő felhasználó választás. Az itt megadott felhasználóknak a programba belépéskor egy figyelmeztető ablak fog megjelenni. Ugyanazok az adatok lesznek benne, mint amelyek e-mailben kimennének. Nem kell ahhoz e-mail értesítést beállítani, hogy ez a funkció működjön. A Cég funkció Értesítendő felhasználók lapfülén felvetteket kapja kezdőértékként.
Esetleges kapcsolati probléma esetén érdemes ellenőrizni az alábbiakat:
1) A deep kliensgépről indított böngészőből elérhető az internet? (Ha nem, akkor nincs net, nem fog menni az adatcsere.)
2) Használ proxy szervert a cég? (Rendszergazda tudja, ha igen, akkor a "Proxy beállítás" terület adatait is ki kell tölteni.)
3) Nincs korlátozva az internetelérés a cégnél? (Rendszergazda tudja, ha igen, akkor vele kell egyeztetni, hogy a NAV oldal elérése legyen engedélyezve.)
4) UNAUTHORIZED/INVALID_SECURITY_USER jellegű hibaüzenet esetén lehet, hogy nem sikerült megfelelően megadni az azonosító adatokat, vagy azok megváltoztak. Ekkor
a NAV online számla oldalán a technikai felhasználónak generáljunk új kulcsot,
a kapott új kulcsot a deep cég funkcióban az online számla részbe írjuk be,
ezután a NAV OSZ adatszolgáltatás funkcióban a számlán állva a toolbaron található "Feladás" művelettel küldjük el a számlát.
További hibakereséshez hasznos eljuttatni a
válaszüzenetet (Információs központ / Számla online adatszolgáltatás funkció érintett során állva duplaklikkre megjelenő ablak Napló alfülének Sikertelen sorába belekattintva megjelenő ablak Válaszüzenet alfüléről nem képként, hanem szövegesen kimásolva) és az
xml fájlt (Információs központ / Számla online adatszolgáltatás funkció érintett során állva duplaklikkre megjelenő ablak Számla XML alfüléről nem képként, hanem szövegesen kimásolva) a deep supporthoz.
A https://api.onlineszamla.nav.gov.hu/invoiceService/tokenExchange linket a deep kliensgépről indított böngészőbe bemásolva is ellenőrizhető, hogy elérjük-e a NAV szerverét.