Vevői jóváíró számla

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Ügyviteli ismertetések > Kereskedelem > Értékesítési folyamat >

Vevői jóváíró számla

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Amennyiben egy számlát (Kereskedelmi vevői számla) téves adattartalommal állítottunk ki, akkor vagy érvénytelenítjük az eredetit egy stornó számla kiállításával és készítünk egy új számlát, vagy egy helyesbítő számla-val korrigálhatjuk az eredeti számlán elkövetett hibát. Az első esetben az eredeti számla státusza Sztornózott lesz, a létrejövő bizonylat pedig maga a sztornó számla. Helyesbítő számla használata esetén az eredeti számla státusza Helyesbített lesz, az új számláé pedig Helyesbítő. A számlák együtt érvényesek. Több sorból álló számlák esetén nehézkes lehet a helyesbítő számla, mert a vevő számára nehezen érthetővé válik, így az első esetet célszerű ilyenkor alkalmazni. A helyesbítő számla végösszegét az eredeti számlán felül meg kell a vevőnek fizetnie. Ha negatív ez az összeg, akkor vissza kell számára utalni az összeget. Ha összeget nem érint a módosítás, akkor a helyesbítő számla 0 Ft végösszegű lesz.  Amennyiben a vevő címének javítása szükséges, azt egy Vevői számlával egy tekintet alá elő okirat létrehozásával tehetjük meg. A Helyesbítés és a Sztornó műveletekről a linkekről tájékozódhatunk.