<< Kattintson a Tartalomjegyzék megjelenítéséhez >> Navigáció: Első lépések, gyakorlati útmutatók > Partner rögzítése |
Ahhoz, hogy bármilyen bizonylatot kiállíthassunk, fel kell vinnünk az adatbázisba a partnert.
Ezt két módon tehetjük meg a számlázóba történő belépés után:
•előre rögzítjük az adatait és utána készítünk bizonylatot
•bizonylat kiállítása közben vesszük fel a partnert
•külső forrásból importáljuk (külön modul megléte szükséges!)
Az alábbi, rövid videónkban megtekintheti a partner rögzítés folyamatát:
1.A Navigációs pulton válasszuk ki a Törzsadatok kategóriában lévő Partnerek csoportból a Partnert.
2.Az ablak felső részén lévő Kezdőlap eszköztáron nyomjuk meg az Új gombot!
3.A megjelenő oldalon írjuk be a partner nevét és adószámát.
Belföldi partner esetében ez utóbbit 8-1-2 formátumban (tehát kötőjelekkel elválasztva!).
Külföldi partner esetében csak ha EU-n kívüli, akkor kötelező kitölteni az adószám mezőt!
Külföldi, de EU-n belüli partnereknél a Pénzügyi adatok aloldalon lehet megadni az EU közösségi adószámot.
Nem adóalanyok vagy magánszemélyek esetében hagyjuk üresen az adószám mezőket!
4.Kötelező kiválasztani az Adóalanyisági kategóriát (az adószám mezőtől jobbra található), mert a NAV felé ez alapján kerül feltöltésre a számla!
5.Miután beírtuk a nevet és az adószámot, valamint kiválasztottuk az adóalanyisági kategóriát, az eszköztáron két lehetőségünk van arra, hogy lekérjük a cég további adatait, illetve ellenőrizzük, hogy jó adószámot írtunk-e be. A Dun&Bradstreet, illetve az Opten partner lekérdezés gombok bármelyikével egy ablak nyílik meg, ahol a Partnerek keresése gombbal megtekinthetjük a találatokat az ablak alján. A kiválasztott cég adatait a Másolás partnerbe gombbal átemelhetjük a partner adatlapjára. A megjelenő ablakban a középen kipipált mezők kerülnek felülírásra a jelenlegiek helyett.
Ezt az ellenőrzést mindenképp érdemes megtenni, hogy biztosan jó cégadatokat kapjunk a hivatalos cégbírósági bejegyzések által.
6.Ha az előbbi lekérést mégsem végeztük el, vagy a részletes címadatok nem kerültek beemelésre, kézzel kitölthetjük a hiányzó adatokat, illetve a többi aloldal mezőit.
Az irányítószám beírásakor alapértelmezés szerint magyar várost kapunk, ilyenkor pont nélkül kell beírni a számot. Külföldi partnerek esetében az irányítószám beírása után javítsuk a várost és válasszunk országot!
A címet mindenképp hármas tagolásban kell beírni (Közterület, Közterület jellege, Házszám), ha ez hiányozna, pótoljuk!
A bizonylatokra a levelezési cím nem kerül ki, ezt szolgáltatási díj ellenében tüntetjük fel!
7.Miután minden adatot rendben találtunk, az eszköztáron lévő Mentés gombok egyikével rögzíthetjük az adatokat.
Ha új bizonylatot készítünk (pl. számlát), akkor is rögzíthetünk partnert anélkül, hogy a bizonylatkiállító ablakot elhagynánk. A lépések szinte megegyeznek az előbbi bekezdésben írtakkal, apróbb különbségek vannak csupán.
1.Az új bizonylat készítő ablakban kattintsunk a Partner mezőjébe.
2.A lenyíló listás áttekintő jobb alsó sarkában található Új gombra kattintsunk.
3.A megnyíló ablakban hajtsuk végre a "Partner előre rögzítése" 3-7 lépéseit!
4.A mentett partner automatikusan kiválasztásra került a bizonylathoz.