Online számlázás adatszolgáltatás beállítás

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Modulonkénti funkcióleírások > Rendszer > Adataim > Cég >

Online számlázás adatszolgáltatás beállítás

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Az Online számlázás adatszolgáltatás technikai beállításaira szolgáló ablak. Az adatszolgáltatásra kötelezett adózónak érvényes regisztrációval kell rendelkeznie az Online Számla rendszerben. A regisztráció az Online Számla web felületen kezdeményezhető. Jelen bevitel szervesen kapcsolódik az Online számlázás, Adatszolgáltatás (NAV) miatti program módosításokhoz.

Kattints rá!

 - Beállítások - 

Adatai, működése, szabályai

Számla online beállítás terület:A NAV-val történő adatcsere kommunikációs beállításaira szolgál.
Bevallási értékhatár:Az itt megadott beállítáts 2020.07.01 után nem veszi figyelembe a program és értékhatás nélkül felküldi a belföldi adóalany részére kiállított számlát az OSZ felé.
Figyelmeztetés türelmi ideje percben - könyveléskor:Könyveléskor a program megnézi, hogy van-e olyan számla, amit el kellett volna küldeni és nem sikerült a türelmi időn belül. Ha létezik ilyen számla, akkor mentés és könyveléskor figyelmeztető üzenetet küld a program.
Figyelmeztetés türelmi ideje percben - könyvelés után:Ha az ütemező nem futott le és emiatt vannak olyan számlák, amelyek hosszabb ideje várnak a küldésre mint az itt megadott érték, akkor ezekről figyelmeztetést küld a program.
Adószám ellenőrzése: I/N, I jelölése esetén adatátadáskor adószám ellenőrzés (belföldi adóalany jelölésű partner esetében a partner kartonon ki van-e töltve az adószám, továbbá az első 8 karakter alapján az adószám valós-e) is történik.
Csoportos adószám használata azonosításhoz:Amennyiben ez a beállítás aktív, és a csoportos adószám meg van adva a cég adatoknál, az online számla adatszolgáltatás esetén a cég azonosítás ez alapján történik. Amennyiben a jelölés nem aktív, a cég azonosítás az adószám alapján történik. Amennyiben a jelölés aktív, de a csoportos adószám nincs megadva, abban az esetben is az adószám alapján történik az azonosítás.
WARN esetén figyelmeztetés:I/N, bejelölése esetén kommunikációs warningok (nem hibák, csak figyelmeztetések) esetén is történik figyelmeztetés.

 

Technikai felhasználó adatai terület:

Az adatszolgáltatási interfész használatához az adatszolgáltatásra kötelezett adózónak technikai felhasználót kell létrehoznia a NAV Online Számla rendszerben. (A számlabejelentő interfész webes felhasználóval (elsődleges vagy másodlagos) nem vehető igénybe. A technikai felhasználó létrehozását csak elsődleges felhasználó végezheti el az Online Számla web felületen. Az adózó tetszőlegesen megválaszthatja, hogy adatszolgáltatásai teljesítéséhez hány technikai felhasználót igényel. A technikai felhasználó számára aláíró kulcsot és cserekulcsot kell generáltatni az Online Számla rendszerben. A kulcsok generálását csak elsődleges felhasználó jogosult elvégezni az Online Számla webfelületen. Az aláírókulcs az üzenetek aláírására szolgáló requestSignature számításában játszik szerepet, míg a cserekulcs az adatszolgáltatási token szerver oldali elkódolásához és a kliens oldali dekódolásához szükséges. A technikai felhasználók tekintetében az elsődleges felhasználónak meg kell határoznia, hogy jogosult-e a beküldött számlaadatok utólagos lekérdezésére. Jelen területen ennek a technikai felhasználónak az adatait kell megadni.)

Technika felhasználó név:
Technikai felhasználó jelszava:
Technikai felhasználó aláíró kulcsa:
Technikai felhasználó cserekulcs:

 

Levélküldés beállítása alfül

 

SMTP beállítások terület:Kitöltése nem kötelező. Az alábbi SMTP beállításokat csak akkor kell kitölteni, ha van megadva Értesítendő e-mail cím.  A kitöltéshez szükséges adatokat az Ön rendszergazdája tudja megadni.

 

Levél küldéseI/N I esetén válnak aktívvá az alábbi beállítási lehetőségek és az értesítendő e-mail címek tabfülön az értesítendő felhasználók e-mail címeinek rögzítésére szolgáló + ikon.
Kiszolgáló:Az SMTP szerver a kimenő levelek továbbítását végző kiszolgáló. Ide tehát az e-mail szerver elérési címét szükséges megadni. Például: smtp.gmail.com
Port:A kiszolgálóhoz tartozó port
Időtúllépés:Millisecundumban határozza meg azt az időt, ami rendelkezésre áll a kommunikációra. Érdemes 20 000-re állítani. Túl magas érték esetén nagy lesz a levelező szerver válaszára történő várakozási idő.
SSL használata:I/N Amennyiben a levélküldéshez szeretne SSL hitelesítést (biztonságos csatorna a kliens és szerver közt)  használni, az érték legyen I.

 

SMTP hitelesítés:I/N I érték esetén válnak aktívvá az alábbi beállítási lehetőségek.
Felhasználói név:Az SMTP beállításhoz tartozó felhasználói név (hitelesítő felhasználó loginja)
Jelszó:Az SMTP beállításhoz tartozó jelszó (hitelesítő felhasználó jelszava)
Feladó címe:A feladó e-mail címe Ebből a fiókból fog menni az e-mail (sikeres/sikertelen feladásról).
Küldő címe:A küldő e-mail címe. Ez lehet egy dummy e-mail cím melyet erre a célra a rendszergazda tud létrehozni. (például: donotreplay@xxx.hu). A feladó és küldő címének nem szükséges megegyeznie.

A küldésre kerülő levélben megjelenő információk (példa):

Cég megnevezés              :Ügyfél Kft.

Az adatszolgáltatás azonosítója:2WABQHMXQP8H25CL

 

Proxy beállítás alfül

Proxy beállítás terület:A proxy szerveren keresztül kommunikáló felhasználók esetében a proxy szerver beállítási adatainak megadása itt lehetséges. Ezeket az adatokat a felhasználó rendszergazdája tudja megadni. Ott szükséges beállítani, ahol proxy szervert használnak.
Proxy használata:I/N
Proxy URL:
Proxy hitelesítés:I/N
Proxy felhasználói név:
Proxy jelszó:

 

Értesítendő e-mail címek alfül

Értesítési e-mail címek megadási területe. Azokat az e-mail címeket érdemes felvenni, akinek majd az adatszolgáltatás során felmerült problémákról e-mail értesítést kívánunk küldeni. használatához be kell állítani a Levélküldés beállításai-t. A Cég funkció Értesítendő e-mail címek lapfülén felvetteket kapja kezdőértékként.

 

Értesítendő felhasználók alfül

Értesítendő felhasználó választás. Az itt megadott felhasználóknak a programba belépéskor egy figyelmeztető ablak fog megjelenni. Ugyanazok az adatok lesznek benne, mint amelyek e-mailben kimennének. Nem kell ahhoz e-mail értesítést beállítani, hogy ez a funkció működjön. A Cég funkció Értesítendő felhasználók lapfülén felvetteket kapja kezdőértékként.

 

Egyebek

Esetleges kapcsolati probléma esetén érdemes ellenőrizni az alábbiakat:

1) A deep kliensgépről indított böngészőből elérhető az internet? (Ha nem, akkor nincs net, nem fog menni az adatcsere.)

2) Használ proxy szervert a cég? (Rendszergazda tudja, ha igen, akkor a "Proxy beállítás" terület adatait is ki kell tölteni.)

3) Nincs korlátozva az internetelérés a cégnél? (Rendszergazda tudja, ha igen, akkor vele kell egyeztetni, hogy a NAV oldal elérése legyen engedélyezve.)

4) UNAUTHORIZED/INVALID_SECURITY_USER jellegű hibaüzenet esetén lehet, hogy nem sikerült megfelelően megadni az azonosító adatokat, vagy azok megváltoztak. Ekkor

a NAV online számla oldalán a technikai felhasználónak generáljunk új kulcsot,

a kapott új kulcsot a deep cég funkcióban az online számla részbe írjuk be,

ezután a NAV OSZ adatszolgáltatás funkcióban a számlán állva a toolbaron található "Feladás" művelettel küldjük el a számlát.

További hibakereséshez hasznos eljuttatni a

válaszüzenetet (Információs központ / Számla online adatszolgáltatás funkció érintett során állva duplaklikkre megjelenő ablak Napló alfülének Sikertelen sorába belekattintva megjelenő ablak Válaszüzenet alfüléről nem képként, hanem szövegesen kimásolva) és az

xml fájlt  (Információs központ / Számla online adatszolgáltatás funkció érintett során állva duplaklikkre megjelenő ablak Számla XML alfüléről nem képként, hanem szövegesen kimásolva) a deep supporthoz.

A https://api.onlineszamla.nav.gov.hu/invoiceService/tokenExchange linket a deep kliensgépről indított böngészőbe bemásolva is ellenőrizhető, hogy elérjük-e a NAV szerverét.