Szerviz

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Modulonkénti funkcióleírások >

Szerviz

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

A modullal a szervizelést végző cégek karbantartási, javítási folyamatai kezelhetők. Rögzíthetők a szervizelendő berendezések (szerviz cikkek), amelyeknek különböző időszakonként elvégzendő karbantartására szerződéseket vehetünk fel. Az elvégzendő feladatokra szerviz rendelések hozhatók létre, amelyek tartalmazzák a konkrét munkalapokat. A javítást követően elszámolás készíthető, ami alapján az anyagfelhasználásra vevői szállítólevél generálható. Ez a kereskedelem modulban csökkenti a készletet. A szervizelés alapján vevői számla hozható létre. Ad-hoc felmerülő szervizelési feladatok is kezelhetők a rendszerben. Ilyenkor a szerviz rendelés felvételét megelőzően szerviz ajánlatot is használhatunk a folyamatban. Nyilvántarthatunk csere cikkeket, kezeljük az eltérő partnert és számlázási partnert, valamint kifinomult garanciakezelést biztosítunk. A munkalap sorok tartalmazhatnak Saját anyagot, Hozott anyagot, amit a megrendelő biztosít, Szolgáltatást, Munkát és Erőforrást is. A munkalapokra előre összeállított szerviz csomagok alapján is vehetünk fel szolgáltatás és anyag sorokat. Mérőórák szervizelésekor mérőállást is nyilvántarthatunk. Törzsesítve kezelhetjük a tüneteket, hibákat, megoldásokat, valamint a szerviz területeket. A rendelések kezelésére státuszokat definiálhatunk, így a saját igények szerint építhetők fel a folyamatok. A szerviz rendelések alapján projektek generálhatók, amelyekre történt szállítói rendelések követhetők a szerviz rendelésben is. A rögzített alapanyag igények alapján egyszerűen felvehetők a beszerzési rendelések, amelyek beérkezése után majd megtörténik az alapanyag felhasználás a munkalapokon. A rendszer MRP (anyagszükséglet tervezés) számítási algoritmusa automatikusan tud számolni a felmerült alapanyag igényekkel. A kiszerelt anyagokat is egyszerűen nyilvántarthatjuk és készletre vehetjük.

A modul funkcióit a navigációs ablakban az alábbi ikonra történő kattintással érhetjük el:

M_SZ_ICO

A modul funkcióit akkor tudjuk használni, ha rendelkezünk a "Service" licenccel (, vagy teljes licenccel), amit az Aktuális licenc funkcióban tudunk leellenőrizni.

 

Menüpont

Megjegyzés

 

Törzsadatok

Könyvtár

 

Tranzakciók

Könyvtár

 

Beállítások

Könyvtár

Törzsadatok rögzítése, Beállítások elvégzése

Az erőforrás törzsadatok tekintetében határozzuk meg, hogy milyen csoportokba szeretnénk sorolni az erőforrásainkat (az Erőforrás csoport funkcióban) és, hogy milyen képességekre/képzettségekre van szükség a munkavégzéshez (az Erőforrás képesség/képzettség funkcióban), majd definiáljuk, hogy milyen munka típusaink vannak (az Erőforrás munka típus funkcióban). Rögzítsük az erőforrásként rendelkezésére álló személyeket és gépeket, berendezéseket az Erőforrás funkcióban, rendeljük hozzá a cikktörzsből a megfelelő szolgáltatást, valamint adjuk meg, hogy milyen képesség/képzettséggel rendelkeznek illetve mely csoportba tartoznak. Határozzuk meg az erőforrásaink árát az Erőforrás ártábla funkcióban.

Szerviz törzsadatok tekintetében vegyük fel a mérőcsoportokat (a Szerviz cikk mérőcsoport funkcióban) és a mérőóra típusokat (a Szerviz cikk mérőóra típus funkcióban), majd rendeljük össze őket. Határozzuk meg a használandó csomagjainkat (a Szerviz csomag funkcióban) és a cikkcsoportjainkat (a Szerviz cikkcsoport funkcióban). Rögzítsük a standard hibákat (Szerviz hiba), megoldásokat (Szerviz megoldás), területeket (Szerviz terület) és tüneteket (Szerviz tünet).

A folyamataink alapján hozzuk létre a szerviz rendelés státuszokat (Szerviz rendelés státusz), határozzuk meg, hogy milyen rendelés típusokat szeretnénk használni (Szerviz rendelés típus). Vegyük fel a szerződés és a szerződés sor típusainkat (Szerviz szerződés típus, Szerviz szerződés sor típus). Definiáljuk, hogy a munkalapon szereplő sorok helyett milyen sorokat szeretnénk a számlán látni (Szerviz számlázási paraméter mátrix). Hozzunk létre szerviz cikk típusokat (Szerviz cikk típus) a szerviz cikkeink elkülönítésére.

Szervizelési folyamat, használat

Kattints rá!

 - Szerződés szerinti szervizelési folyamat - 

A partnereinkkel kötött megállapodásaink alapján rögzítsük a szerviz szerződéseinket (Szerviz szerződés). Az aktív szerződések (aktív szerződés sorai) alapján generáljunk szerviz rendeléseket az elvégzendő feladatokra. Ezek a szerződés szerinti javítási, karbantartási feladatok. Az ad-hoc bejövő szervizelési igényekre szintén rögzítsünk szerviz rendelést, de ezt megelőzheti szerviz ajánlat készítése is. A rendelésekbe (Szerviz rendelés) vegyük fel a munkalap sorokat, a konkrét munkák elvégzésére, anyagok beépítésére., majd a rendelésben a munkalapokat zárjuk le (Státusz: Felvitel -> Lezárt), ezzel jelezzük, hogy már nem változtatunk a munkalapon és hagyjuk jóvá (Jóváhagyási státusz: Jóváhagyásra vár -> Jóváhagyott), hogy el lehessen számolni. Állítsuk készre a rendelés státuszát (Rendelés státusz: Rögzítés alatt -> Kész), ha ezen a rendelésen már más munkát nem végzünk, így már elszámolható. Az elszámolások alapján a felhasznált anyagokra vevői szállítólevelek és vevői számlák generáltathatók a rendelésből az elszámolás (Szerviz elszámolás) alapján.