<< Click to Display Table of Contents >> Szerviz |
![]() ![]() ![]() |
A modullal a szervizelést végző cégek karbantartási, javítási folyamatai kezelhetők. Rögzíthetők a szervizelendő berendezések (szerviz cikkek), amelyeknek különböző időszakonként elvégzendő karbantartására szerződéseket vehetünk fel. Az elvégzendő feladatokra szerviz rendelések hozhatók létre, amelyek tartalmazzák a konkrét munkalapokat. A javítást követően elszámolás készíthető, ami alapján az anyagfelhasználásra vevői szállítólevél generálható. Ez a kereskedelem modulban csökkenti a készletet. A szervizelés alapján vevői számla hozható létre. Ad-hoc felmerülő szervizelési feladatok is kezelhetők a rendszerben. Ilyenkor a szerviz rendelés felvételét megelőzően szerviz ajánlatot is használhatunk a folyamatban. Nyilvántarthatunk csere cikkeket, kezeljük az eltérő partnert és számlázási partnert, valamint kifinomult garanciakezelést biztosítunk. A munkalap sorok tartalmazhatnak Saját anyagot, Hozott anyagot, amit a megrendelő biztosít, Szolgáltatást, Munkát és Erőforrást is. A munkalapokra előre összeállított szerviz csomagok alapján is vehetünk fel szolgáltatás és anyag sorokat. Mérőórák szervizelésekor mérőállást is nyilvántarthatunk. Törzsesítve kezelhetjük a tüneteket, hibákat, megoldásokat, valamint a szerviz területeket. A rendelések kezelésére státuszokat definiálhatunk, így a saját igények szerint építhetők fel a folyamatok. A szerviz rendelések alapján projektek generálhatók, amelyekre történt szállítói rendelések követhetők a szerviz rendelésben is. A rögzített alapanyag igények alapján egyszerűen felvehetők a beszerzési rendelések, amelyek beérkezése után majd megtörténik az alapanyag felhasználás a munkalapokon. A rendszer MRP (anyagszükséglet tervezés) számítási algoritmusa automatikusan tud számolni a felmerült alapanyag igényekkel. A kiszerelt anyagokat is egyszerűen nyilvántarthatjuk és készletre vehetjük.
A modul funkcióit a navigációs ablakban az alábbi ikonra történő kattintással érhetjük el:
A modul funkcióit akkor tudjuk használni, ha rendelkezünk a "Service" licenccel (, vagy teljes licenccel), amit az Aktuális licenc funkcióban tudunk leellenőrizni.
|
Menüpont |
Megjegyzés |
---|---|---|
|
Könyvtár |
|
|
Könyvtár |
|
|
Könyvtár |
Az erőforrás törzsadatok tekintetében határozzuk meg, hogy milyen csoportokba szeretnénk sorolni az erőforrásainkat (az Erőforrás csoport funkcióban) és, hogy milyen képességekre/képzettségekre van szükség a munkavégzéshez (az Erőforrás képesség/képzettség funkcióban), majd definiáljuk, hogy milyen munka típusaink vannak (az Erőforrás munka típus funkcióban). Rögzítsük az erőforrásként rendelkezésére álló személyeket és gépeket, berendezéseket az Erőforrás funkcióban, rendeljük hozzá a cikktörzsből a megfelelő szolgáltatást, valamint adjuk meg, hogy milyen képesség/képzettséggel rendelkeznek illetve mely csoportba tartoznak. Határozzuk meg az erőforrásaink árát az Erőforrás ártábla funkcióban.
Szerviz törzsadatok tekintetében vegyük fel a mérőcsoportokat (a Szerviz cikk mérőcsoport funkcióban) és a mérőóra típusokat (a Szerviz cikk mérőóra típus funkcióban), majd rendeljük össze őket. Határozzuk meg a használandó csomagjainkat (a Szerviz csomag funkcióban) és a cikkcsoportjainkat (a Szerviz cikkcsoport funkcióban). Rögzítsük a standard hibákat (Szerviz hiba), megoldásokat (Szerviz megoldás), területeket (Szerviz terület) és tüneteket (Szerviz tünet).
A folyamataink alapján hozzuk létre a szerviz rendelés státuszokat (Szerviz rendelés státusz), határozzuk meg, hogy milyen rendelés típusokat szeretnénk használni (Szerviz rendelés típus). Vegyük fel a szerződés és a szerződés sor típusainkat (Szerviz szerződés típus, Szerviz szerződés sor típus). Definiáljuk, hogy a munkalapon szereplő sorok helyett milyen sorokat szeretnénk a számlán látni (Szerviz számlázási paraméter mátrix). Hozzunk létre szerviz cikk típusokat (Szerviz cikk típus) a szerviz cikkeink elkülönítésére.
A partnereinkkel kötött megállapodásaink alapján rögzítsük a szerviz szerződéseinket (Szerviz szerződés). Az aktív szerződések (aktív szerződés sorai) alapján generáljunk szerviz rendeléseket az elvégzendő feladatokra. Ezek a szerződés szerinti javítási, karbantartási feladatok. Az ad-hoc bejövő szervizelési igényekre szintén rögzítsünk szerviz rendelést, de ezt megelőzheti szerviz ajánlat készítése is. A rendelésekbe (Szerviz rendelés) vegyük fel a munkalap sorokat, a konkrét munkák elvégzésére, anyagok beépítésére., majd a rendelésben a munkalapokat zárjuk le (Státusz: Felvitel -> Lezárt), ezzel jelezzük, hogy már nem változtatunk a munkalapon és hagyjuk jóvá (Jóváhagyási státusz: Jóváhagyásra vár -> Jóváhagyott), hogy el lehessen számolni. Állítsuk készre a rendelés státuszát (Rendelés státusz: Rögzítés alatt -> Kész), ha ezen a rendelésen már más munkát nem végzünk, így már elszámolható. Az elszámolások alapján a felhasznált anyagokra vevői szállítólevelek és vevői számlák generáltathatók a rendelésből az elszámolás (Szerviz elszámolás) alapján.