Szerviz rendelés

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Modulonkénti funkcióleírások > Szerviz > Tranzakciók >

Szerviz rendelés

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

A funkcióban rögzíthetők a szerviz ajánlatok vagy rendelések (ajánlatból rendelést a Rendelés létrehozása ajánlatból gombbal lehetséges) . Itt vehetjük fel a hibajelzéseket (Hibák, Tünetek) és vezethetjük a javításhoz szükséges alapanyag igényeket, erőforrásokat. A rendelés rögzítésekor automatikusan legenerálódik egy Szerviz rendelés munkalap is, ha a Szerviz rendelés típus funkcióban az Alapértelmezett munkalap létrehozása mezőben beállítottuk. A beállítás hiányában a megjelenő művelettel kézzel lehet kezdeményezni az alapértelmezett munkalap legenerálását. A rendeléssel egy időben ERP projekt is generáltatható a rendszerrel a Szerviz rendelés státusz és a Szerviz rendelés típus beállításai alapján. A rendeléseket a szerviz szerződés alapján is lehet generálni. Ilyenkor a listás áttekintőben a "Szerviz szerződés" és a "Szerviz szerződés sor" oszlopok mutatják, hogy mely szerződés mely sorából jött létre a rendelés. Elfogadott ajánlat alapján kézzel tudunk rendelést felvenni.

Kanttints rá!

 - Rendelés rögzítés - 

Lapfülek

 

 

 

További adatok

Alapértelmezett munkalap

Munkalapok

Előlegszámlák

Mérőóra leolvasások

Hibák

Tünetek

Megoldások

Alapanyag igények

Erőforrások

Csatolt állományok

Képek

Feljegyzések

Hozott alapanyagok

 

 

Adatai, működése, szabályai

Iktatószám:Automatikusan (a Szerviz rendelés státusz Sorszám kiosztás mezője által szabályozott pillanatban) kiosztott nem módosítható mező a rendelés azonosítására. A sorszámtömb alapján generáltatható. (ServiceOrder.)
Külső iktatószám:Más (külső) rendszer jelen rendelésre vonatkozó azonosítója.
Rendelés típus:Ajánlat / Rendelés választással eldönthető, hogy ajánlatot adunk ki, vagy rendelést veszünk fel a javításra.
Rendelés státusza: A Szerviz rendelés státusz funkcióban felvett státuszok alapján megadható a bizonylat aktuális státusza. Kész - alap státuszúra váltott rendelés munkalapjai automatikusan Lezárt státuszúra váltódnak.
Szerviz szerződés:Szerviz szerződésből generált szerviz rendelések esetén a rendszer kitölti a mezőt a forrás szerződés azonosítójával. Rendelés esetén a mezőben a Szerviz szerződés funkcióban felvett aktív szerződések közül választhatunk, míg ajánlat esetén nincs inaktív a mező.
Szerviz szerződés sor:Szerviz szerződésből generált szerviz rendelések esetén a rendszer kitölti a mezőt a forrás szerződés sorban szereplő szerviz cikk azonosítójával. Utólagos kézi kapcsoláskor csak az aktív, a dátumtartományban érvényes sorokból lehet választani.
Szerviz cikk:A Szerviz cikk funkcióból kiválasztható, hogy mely berendezésre/cikkre vonatkozik a bizonylat.
Tulajdonos:Tulajdonos választás a Vevő funkcióból. A berendezéshez megadott tulajdonos kerül kitöltésre a mezőben, ami módosítható. Kezdőértéket kap a Szerviz cikk funkció Tulajdonos mezője alapján.
Partner értesítés:Email (I/N) választás. A berendezéshez megadott értesítési mód kerül kitöltésre a mezőben, ami módosítható. Kezdőértéket kap a Szerviz cikk funkció Partner értesítés mezője alapján.
Kezdés dátuma:A javítás megkezdésének várható dátumát kell megadni a mezőben.
RMA szám:A javítás speciális azonosító száma. RMA - Return Material Authorization (Visszáru azonosító szám.)
Prioritás:Alacsony / Normál / Magas. A berendezéshez megadott prioritás kerül kitöltésre a mezőben, ami módosítható.
Garancia a következőkre:Alkatrész (I/N), Segédanyag (I/N), Szolgáltatás (munka) (I/N)
Cserecikk:Cserecikk választás a Szerviz cserecikk funkcióban felvettek közül, amely cikket a javítás idejére a partner rendelkezésére bocsátunk. Rendelés típus = [Rendelés] esetén aktív a mező.

Alapértelmezett hiba: Hiba választás a Szerviz hiba funkcióban felvettek közül, ami a hibája a javítandó berendezésnek. A választott hiba megjelenik a Hibák lapfülön is, ahol bővíthető.

Alapértelmezett tünet: Tünet választás a Szerviz tünet funkcióban felvettek közül, ami a tünete, a hibajelensége a javítandó berendezésnek. A választott tünet megjelenik a Tünetek lapfülön is, ahol bővíthető.

Alapértelmezett megoldás: Megoldás választás a Szerviz megoldás funkcióban felvettek közül, ami a megoldás a hibára. A választott megoldás megjelenik a Megoldások lapfülön is, ahol bővíthető.

Projekt:Szerviz projekt választás, amely projekten fut a javítás.

 

További adatok lapfül

Dátumok és idők terület:
Rendelés dátuma:Rendelés(, vagy Ajánlat) dátuma és időpontja.
Várható befejezés dátuma:Rendelés(, vagy Ajánlat) várható befejezésének dátuma és időpontja.
Kezdés dátuma:Javítás megkezdésének ideje, hány óra múlva fogjuk kezdeni a javítást.
Tényleges kezdés dátuma:Javítás megkezdésének tényleges dátuma és ideje.
Befejezés dátuma:Javítás befejezésének dátuma és ideje.

 

Összegek terület

Nettó összeg - számlázandó:A megadott adatokból kiszámítható számlázandó összeg jelenik meg a mezőben nem módosíthatóan.
Nettó összeg - garanciális (külső):A megadott adatokból kiszámítható külső garanciális összeg jelenik meg a mezőben nem módosíthatóan.
Nettó összeg - nem számlázandó:A megadott adatokból kiszámítható belső garanciális összeg jelenik meg a mezőben nem módosíthatóan.

 

Árazás és számlázás terület

Devizanem:A számlázás az itt kiválasztott devizanemben fog történni és a kiszerelt anyagok árának megadása is ebben a devizanemben történik.
Számlázási partner:Választás a Vevő funkcióban felvettek közül, akinek a nevére fog történni a számlázás a jelen rendelésen elvégzett javítása során. Kezdőértéket kap a Szerviz cikk funkció Számlázási partner mezője alapján. Az itt kiválasztott vevővel fog létrejönni a Projekt funkcióban a projekt és, ha itt változtatjuk, akkor ott is módosulni fog.
Számlázási csoport:Önálló / Szerződés, választással meghatározható, hogy a számlák generálásakor külön számlák keletkezzenek (Önálló), vagy szerződésenként összevontan keletkezzen a számla (Szerződés). Értékét abból a szerződésből kapja, amely alapján generálódott jelen rendelés.
Cikk ár típus:Választás a Cikk ár típus funkcióban felvettek közül, amely árlistával fogjuk a berendezés jelen rendelésben lévő javítási díjait számlázni. Kezdőértéket kap a Szerviz cikk funkció Cikk ár típus mezője alapján.
Cikk kedvezmény típus:Választás a Cikk kedvezmény típus funkcióban felvettek közül, amely kedvezményeket fogunk a berendezés jelen rendelésen végzett javítási díjainak számlázásánál figyelembe venni. Kezdőértéket kap a Szerviz cikk funkció Cikk kedvezmény típus mezője alapján.
Számla kiállítás dátuma:Dátum megadás, amely kiállítási dátummal történik a számlázás.
Számla teljesítés dátuma:Dátum megadás, amely teljesítési dátummal történik a számlázás.

 

Egyéb terület

Szerviz terület:Szerviz terület választás a Szerviz terület funkcióba felvettek közül, amely területre tartozik jelen berendezés. Kezdőértéket kap a Szerviz cikk funkció Szerviz terület mezője alapján.
Raktár:Raktár választással határozzuk meg, hogy rendelésben, mely raktár készletéből szeretnénk dolgozni. Kezdőértéket kap a Szerviz rendelés típus funkció Raktár mezője alapján. Kezdőértéket ad a jelen Szerviz rendelés funkció Alapanyag igények lapfülén történő rögzítéskor az alapanyag igény Raktár mezőjének és a rendelés munkalap munkalap sorok és kiszerelt anyagok raktárának. Az itt kiválasztott raktárral fog létrejönni a Projekt funkcióban a projekt és, ha itt változtatjuk, akkor ott is módosulni fog.
Raktár tárhely:Raktár tárhely választással határozzuk meg, hogy jelen rendelésben a megadott raktár, mely raktárhelyének készletéből szeretnénk dolgozni. Kezdőértéket kap a Szerviz rendelés típus funkció Raktár tárhely mezője alapján. Akkor aktív, ha az előző mezőben raktárhelyes raktárat választottunk. Kezdőértéket ad a jelen Szerviz rendelés funkció Alapanyag igények lapfülén történő rögzítéskor az alapanyag igény Raktár tárhely mezőjének és a rendelés munkalap munkalap sorok és kiszerelt anyagok raktárhelyének. Az itt kiválasztott tárhellyel fog létrejönni a Projekt funkcióban a projekt és, ha itt változtatjuk, akkor ott is módosulni fog.

 

Alapértelmezett munkalap lapfül

A megadott adatokkal alapértelmezett munkalapot rögzített a rendszer, melynek rögzítőablaka a Szerviz rendelés munkalap funkcióból is elindítható rögzítőablakkal megegyező tartalmú.

 

Munkalapok lapfül

A táblázatba új sor beszúrásakor a Szerviz rendelés munkalap funkcióból is elindítható rögzítőablakkal megegyező ablakot kapjuk. A táblázatba felvett termékeknek a sorban megadott raktár / tárhelyen a megfelelő mennyiségben rendelkezésre kell állnia, különben rögzítéskor erre vonatkozó hibaüzenetet kapunk.

 

Előlegszámlák lapfül

Az előlegszámlákat csatolhatjuk be, amit a szerviz elszámolás során használunk fel. Csak teljes összegben lehet felhasználni (nyitott összeg). Ha itt nem csatoltuk volna be az előleget, akkor még a szerviz elszámoláson van rá lehetőségünk.

 

Mérőóra leolvasás lapfül

A Mérőóra leolvasás művelet megnyomására jelenik meg az adatbevitel lehetősége, ahol a kívánt dátummal a korábban meghatározott mérőcsoportnak megfelelő mérőóra típusokra adható meg az óraállás értéke.

 

Hibák lapfül

A fejben kiválasztott Alapértelmezett hiba jelenik meg a táblázatban, amelyet egyéb a javítás során detektált hibákkal bővíthetünk.

 

Tünetek lapfül

A fejben kiválasztott Alapértelmezett tünet jelenik meg a táblázatban, amelyet egyéb észlelt tünetekkel bővíthetünk.

 

Megoldások lapfül

A fejben kiválasztott Alapértelmezett megoldás jelenik meg a táblázatban, amelyet egyéb a javítás során alkalmazott megoldásokkal bővíthetünk.

 

Alapanyag igények lapfül

A javítás alapanyag igénye rögzíthető a lapfülön. Az ide felvett cikkekre a Szállítói rendelés funkció Feltöltés cikk igényekből műveletével tudunk beszerzési rendelést kiadni, mert a Szerviz rendelés státusz funkció Alapanyag igény könyvelés beállítása szerint kerülnek be a sorok a Kereskedelem cikk igény részlet funkcióba.

Kattints rá!

 - Alapanyagigények rögzítése - 

Cikk keresés:A cikk kiválasztását megkönnyítő mező, amelyen a mező melletti -ra kattintva megjelenik a cikkválasztást segítő keresőablak. Csak termék típusú cikkek jelennek meg.
Cikk:Cikk választás, amely termékre szükség van a javításhoz. Kötelező mező.
Cikk változat:Változat beállítású cikk választását követően lesz aktív a mező. Kiválaszthatjuk, hogy a változatok közül melyiket szeretnénk használni. Ha aktív, akkor kötelező a mező.
Mennyiség:Meg kell adni a felhasználandó cikk mennyiségét.
Mennyiségi egység:Ebben a mezőben kell kiválasztani, hogy mely mennyiségi egységben kell érteni a mennyiség mező értékét. Azok közül a mennyiségi egységek közül lehet választani, amelyek a cikkben a mennyiségi egység kapcsolatok fülön aktívak. Ha nincs felvéve a cikkhez több mennyiségi egység, akkor nem módosíthatóan a cikk alapértelmezett mennyiségi egysége jelenik meg.
Raktár:Raktár választás az aktív raktárak közül, amely raktárból szeretnénk felhasználni az alapanyagot. Kezdőértéket kap a jelen Szerviz rendelés funkció Raktár mezője alapján. Az itt megadott raktárra készül az anyagigény a Kereskedelmi cikk igény részlet funkció raktár mezőjében.
Tárhely:Raktár tárhely választással határozzuk meg, hogy jelen alapanyagigényben a megadott raktár, mely raktárhelyének készletéből szeretnénk dolgozni. Kezdőértéket kap a jelen Szerviz rendelés funkció Raktár tárhely mezője alapján. Akkor aktív a mező, ha raktárként tárhelyes raktárat választottunk. Az itt megadott raktár tárhelyre készül az anyagigény a Kereskedelmi cikk igény részlet funkció raktár tárhely mezőjében.
Teljesítés dátuma:Dátum megadás, amely dátummal felmerül az alapanyagigény.

 

Erőforrások lapfül

A javításhoz szükséges erőforrások rögzíthetők a lapfülön.

Kattints rá!

 - Erőforrások rögzítése a rendelésre - 

Munka típus:Választás az Erőforrás munka típus funkcióba felvettek közül, amely erőforrás szükséges a javításhoz.
Csoport:Nem módosíthatóan automatikusan kitöltődik a választott munka típushoz rendelt erőforrás csoporttal.
Képesség/képzettség:Nem módosíthatóan automatikusan kitöltődik a választott munka típushoz rendelt erőforrás képesség/képzettség.
Erőforrás:Erőforrás választás az Erőforrás funkcióban felvettek közül.
Dátum:Erőforrás szükségességének a dátuma, amikor rendelkezésre kell állnia.
Időtartam:0 perc / 5 perc / 10 perc / 15 perc / 30 perc / 1 óra / 2 óra / 3 óra / 4 óra / 5 óra / 6 óra / 7 óra / 8 óra / 9 óra / 10 óra / 11 óra / 12 óra / 18 óra / 1 nap / 2 nap / 3 nap / 4 nap / 5 nap / 6 nap / 7 nap / 14 nap, választás aszerint, hogy mennyi ideig vesszük igénybe az erőforrást.

 

Csatolt állományok lapfül

Állományokat csatolhatunk a táblázatba. Részletes leírást lásd: Csatolt állomány.

 

Képek lapfül

Kép 01 .. 05:Az alfüleken képeket csatolhatunk a rendeléshez. A jobbegér / Betöltés menüponttal tallózhatjuk ki a kép fájlt.

 

Feljegyzések lapfül

A rendelésre vonatkozó feljegyzést fűzhetünk az adatlaphoz.

Kategória:A Feljegyzés csoport funkcióba felvett kategóriák közüli választással a feljegyzéseket csoportokba sorolhatjuk, kategorizálhatjuk. A csoportokat rögzíthetjük előre törzsadat szinten, vagy a feljegyzések létrehozásakor.
Dátum:Feljegyzés dátuma.
Belső:(I/N)
Leírás: A feljegyzés szöveges tartalma. Kitöltése kötelező.

 

Hozott alapanyagok lapfül

A táblázatba felvehetjük a hozott anyagokat, azok mennyiségét és követhetjük, hogy abból mennyit használtunk fel. Az itt felvett sorok választhatók ki a munkalap hozott anyag sortípusában a hozott alapanyag mezőben. A hozott anyagok nem a cikktörzsből választhatók, hanem szövegesen (gyári számmal) vehetők fel. Ezek nem kerülnek kiszámlázásra, hiszen ezek azok az anyagok, amelyeket maga a megrendelő biztosított a javításhoz.

Kattints rá!

 - Hozott alapanyagok rögzítése -

Megnevezés:Hozott anyag neve.
Gyáriszám:Hozott anyag gyártási száma.
Mennyiség:Hozott mennyiség.
Mennyiségi egység:Megadott mennyiségre vonatkozó mennyiségi egység.
Felhasznált mennyiség:Hozott anyagból felhasznált mennyiség.
Megjegyzés:Hozott anyaghoz fűzött megjegyzés.